קורס אפיון חווית משתמש וחדשנות בצפון

הקורס הקרוב:

הקורס הקרוב

מחיר הקורס

9,700 ₪ + מע"מ
באקדמיית Open Valley אזור תעשייה יקנעם

נושאי הלימוד

  • מבוא וכניסה לעולם חוויית המשתמש

    מהי חוויית משתמש ואיך יוצרים חוויה טובה, חוויה ששווה לדבר עליה?

    נכיר את עקרונות הבסיס של חוויית המשתמש האופטימלית – שמישות, שימושיות, נגישות, הנאה, אסתטיקה, זמינות, שליטת משתמש ועוד רבים אחרים. נבין למה חברות ענק משקיעות סכומים גבוהים מאוד בשיפור תמידי של חוויית המשתמש שלהם (ROI), נכיר מתודולוגיות עבודה נכונות אשר שמות את המשתמש במרכז (UCD) ונבין את ההבדל המהותי בין נראות לפונקציונאליות. נדון לעומק בעקרונות מתקדמים בחוויית המשתמש, כמו שבירה, שמירה של קונבנציות, עקביות, גמישות ופשטות.

  • תפקיד המאפיין/ת

    מה בין אפיון לעיצוב? מה עושה מאפיין/ת חוויית משתמש הלכה למעשה? והיכן עובר הגבול בין UX ו UI.

    אפיון אינו עיצוב ועיצוב אינו אפיון. אלו תחומים נפרדים המתקיימים אחד לצד השני ומפרים האחד את השני. בשיעור נלמד מה עושה מאפיין/ת חוויית משתמש בארגון  ונכיר כלים מתקדמים ליצירת רעיונות לממשקים חדשניים. נלמד כיצד עובדים יחדיו מאפייני חוויית משתמש, מעצבים גרפים, מתכנתים ומנהלי מוצר. נלמד כיצד לבצע אפיון אפקטיבי ומונחה פעולה של מסכים מרכזיים, נכיר מתודולוגיות אפיון שונות ועוד. כדי להגיע לאפיון המנצח נלמד לשלב בין כמה שיטות, שיאפשרו לכם לבחון מספר רב של רעיונות בזמן קצר.

    אחד היתרונות של צוות חוויית המשתמש של נטקראפט, הוא השימוש בשיטות סדורות לאפיון ופיצוח קונספטים.  בשיעור נלמד את שיטות האפיון המשרתות אותנו, ביניהן שיטת 6up  ושיטת Spectrum.

    ולבסוף, נכיר את מסמכי האפיון. מסמכי אפיון הממשק הנם התשתית לתהליך העיצוב והפיתוח ולמעשה מלווים את המוצר מאיסוף הרעיונות ועד להשקתו המוצלחת.  בשיעור נדון במתודולוגיית האפיון ובכללים ליצירת אפיון נכון. נבין מהו התוצר של תהליך האפיון וכיצד מעבירים את המידע  בצורה נכונה למעצב ולצוותי הפיתוח.

    נסקור את ארגז הכלים העומד לרשותנו ונתחיל להתנסות בכלי אפיון הממשק המוביל בעולם – Axure שישרת אותנו בהכנת שיעורי הבית ובעבודת הגמר .

  • תהליכים קוגניטיביים באינטראקציית אדם-מחשב

    היכולות הפסיכולוגיות של המשתמש/ת וכיצד הם חווים את המפגש עם מערכות מידע

    בשיעור נצלול אל העולם הקוגניטיבי המרתק של המשתמשים. על מנת  ליצור ממשק אפקטיבי, יש להכיר לעומק את המגבלות והיתרונות  הקוגניטיביים של המשתמשים, את האופן בו המשתמשים מפענחים וחווים אינטראקציה עם מערכות מידע, ואת נקודת המפגש המופלאה בין אדם למחשב (HCI).

    שימוש בעקרונות מדעיים הנו למעשה הבסיס המחקרי עליו נשען כל תחום אפיון חוויית משתמש. נכיר את תאוריית הגשטאלט, תאוריות גילוי אותות, תיאורית הזרקור הקשבי, Hick's Law ו Fit's Law, נלמד על תהליכי עיבוד מידע ותהליכי זיכרון ונבין לעומק את התמודדות המשתמש עם העומס הקוגניטיבי המקיף אותו.

  • מחקר מקדים

    כלי-מחקר חכמים המשפרים ומבטיחים את הצלחת אפיון הממשק

    שלב המחקר הוא קריטי להצלחה שלנו כאנשי מקצוע. שימוש נכון בכלי המחקר השונים יחשפו בפנינו צרכים, בעיות ופתרונות עוד לפני התחלת תהליך האפיון.

    בשיעור נלמד מדוע מחקר הוא חיוני לתהליך היצירה וכיצד ניתן בעזרת מחקרים שונים לשפר ואף להבטיח את הצלחת הממשק. נלמד על כמה סוגי מחקרים, כמו מחקר מוצר וארגון, מחקר שוק ומתחרים, ומחקרי משתמשים. כל זאת, תוך הבנה של הכלים והמתודולוגיות שיעזרו לנו בתהליכים ובמחקרים השונים.

    בשיעור נשים דגש על User Centered Design, נדון בכלים העומדים לרשותנו להבנה טובה יותר של המשתמשים, נציג דוגמאות ממסמכי פרסונות שיצרנו לאתרים מובילים בישראל, בעולם ועוד.

  • Axure

    כלי אפיון אבטיפוס אינטראקטיבי

    בשיעור נלמד לעבוד עם כלי האפיון המתקדם והמוביל היום בשוק, Axure.  בסוף השיעור תדעו לאפיין אבטיפוס אינטראקטיבי שרץ על גבי כל הפלטפורמות השונות עם אנימציות, אייקונים ומסכי פתיחה.

    השימוש באבטיפוס אינטראקטיבי היא דרך מצוינת לבחון ממשקים שאתם מייצרים, הכנה למבדקי שמישות והצגה ללקוח.

    Axure היא התוכנה המובילה בעולם ובישראל למאפייני חוויית משתמש. היא מאפשרת יצירה של אינטראקציות מורכבות וגמישה דיה לאפיון כל מוצר דיגיטלי, החל מעמוד נחיתה ועד למערכות מורכבות.

  • ארכיטקטורת מידע

    תכנון וארגון המידע והכרת הנתיבים הקריטיים שעוזרים לתת מענה למשתמשים

    תכנון וארגון ארכיטקטורת המידע הוא אחד הנושאים החשובים והמורכבים ביותר בתהליך האפיון.

    הבנת מבנה המערכת והיררכית המידע המרכיבה אותה הם קריטיים לתהליך ולמוצר וחיונית ליצירת מסכים אינטואיטיבים ויעילים.

    יצירת מערך ניווט נכון ומבנה מסכים פשוט להבנה יאפשרו למשתמשים לאתר תכנים ולבצע פעולות בפשטות ובמהירות. לשם כך נדרשת היכרות מעמיקה עם תסריטי שימוש, תרחישי שימוש, מבנה וניתוח מערכות ועוד.

    בשיעור נדון בשיטות המחקר והמודלים לארגון ארכיטקטורות מידע, נעבור על פקדים, תפריטים, נבנה מסכים ונבין את הנתיבים הקריטיים שיעזרו לנו לתת מענה לקהל המשתמשים.

    למעשה, שיעורים אלו הם ארגז הכלים העומד לרשותנו בתור מאפייני חוויית משתמש ולפיכך, בשיעורים אלו נלמד להכיר  את הכלים והמתודולוגיות המתקדמות ביותר.

  • סביבת הסלולר: חוויית משתמש למובייל

    אפיון לפלטפורמות סמארטפונים, האתגרים המייחדים פלטפורמה זו והכלים העומדים לרשותינו.

    האפיון הסלולרי הוא חלק בלתי נפרד מהאפיון לסביבת ה-web.

    בשיעור נדון בתהליכי האפיון בסביבה הסלולרית לפלטפורמות הסמארטפונים השונות (IOS, Android)

    נדבר על הפתרונות העומדים לרשותנו היום – native, mobile web, hybrid ו-responsive design. נבין מתי להשתמש בכל פתרון בליווי דוגמאות מתהליכי אפיון שבוצעו הלכה למעשה בפרוייקטים השונים של נטקראפט.

    בנוסף, נסביר כיצד יוצרים אפליקציה סלולרית מותאמת,  על המגבלות של הסביבה הניידת ועל היכולות הייחודיות של ממשקי המגע והפלטפורמה הסלולרית. נסקור ממשקים חדשניים בעולם הסלולר ותהליכי הגירה מה-web למובייל.

  • עיצוב רספונסיבי ואדפטיבי

    שיטות עבודה ותרגול חי עם מתודולוגית עבודה חיונית.

    עיצוב רספונסיבי היא השיטה הנפוצה ביותר היום ליצירת מוצרים דיגיטלים. בעולם בו הגישה השלטת הנה גישת Mobile First, מוטלת עלינו המשימה להתאים את התכנים הנצרכים על ידי המשתמשים לכל פלטפורמה בהם הם בוחרים להשתמש.

    בשיעור נלמד על העקרונות המנחים בעת אפיון מוצר רספונסיבי מול מוצר אדפטיבי, נבין מהן  נקודות שבירה  וכיצד מתבצעת התממשקות עם צוותי הפיתוח.

  • סדנת תרגול

    סדנה זו מתפרשת על פני שיעור כפול בהיקף של 4 שעות

    בסדנה זו נעבור את כל התהליך המתודולוגי שלמדנו עליו עד כה, עד ליצירת אב טיפוס פעיל. בסדנה נעבוד בקבוצות אך כל אחד יצור את המוצר הייחודי לו.

    בסדנה נקבל בריף (מסמך דרישות) מלקוח ונאפיין מוצר המושתת על התיאוריות שלמדנו- מיצירת רשימת הדרישות והבנת הפרסונות וכלה ביצירת אבטיפוס אינטראקטיבי

  • אנליטיקס (אפיון מונחה נתונים)

    הכלים ללמידת התנהגות המשתמשים בזמן-אמת

    כלי כריית נתונים (Data Mining) הפכו לחלק מארגז הכלים של אנשי חוויית המשתמש. הם מאפשרים לנו ללמוד את התנהגות המשתמשים בזמן אמת וכתוצאה מכך לשפר את חווייתם.

    נלמד להכיר את הכלי הנפוץ והמרשים ביותר – גוגל אנליטיקס (Google analytics) ונבין כיצד הוא יכול לשפר משמעותית את עבודתנו ומה בעצם אנו יכולים ללמוד על המשתמשים דרכו.

  • e-commerce מסחר דיגיטלי

    הכללים לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה

    אתרי מסחר ותהליכי מכירה באינטרנט הפכו לחלק מוביל ומרתק בתחום חוויית המשתמש. בשיעור נדבר על הכללים שמאפשרים לנו לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה – סלולר, טאבלט ו-Web

    נסקור טעויות נפוצות מהתחום ונצפה בדוגמאות מבריקות של כמה מאתרי הקניות המובילים בעולם. בנוסף, ננתח את ההבדלים בין לקוח חדש באתר לבין לקוח חוזר, את המודלים המנטליים של לקוחות דיגיטליים ואת ההבדל בין חוויית הקנייה אונליין לחוויית הקנייה המסורתית.

  • טרנדים ומקורות השראה

    היכרות עם מקורות השראה ומתי כדאי לאמץ ולזנוח טרנדים בעולם העיצוב

    במהלך ההרצאה נסקור את החברות המשפיעות ביותר בעולם בתחום עיצוב חוויית המשתמש. נבחן כיצד הן משפיעות על החיים הדיגיטליים ועל העיצובים שלנו.

    במהלך השיעור נבחן מהיכן אנחנו מקבלים את מקורות ההשראה שלנו, כיצד להשתמש במקורות השראה במהלך עבודה עם הלקוחות ועל החשיבה וההבנה להיכן נושבת הרוח.

  • אינפוגרפיקה ותהליכי עבודה ב UX

    כיצד נתכנן לוח בקרה נכון וכיצד עובדים הדברים "בעולם האמיתי".

    בחלקו הראשון של השיעור נבין כיצד נשתמש באמצעים גרפיים להעברת מידע. כיצד נציג כמויות מידע גדולות חזרה למשתמש וכיצד נוכל לתכנן בהצלחה ממשקי משתמש מורכבים עם לוחות בקרה מורכבים (Dashboards).

    בחלקו השני של השיעור נלמד מה מחפשת התעשייה במאפיין חוויית משתמש וכיצד לפרש אילו תכונות מעסיקים מחפשים באיש חוויית המשתמש האולטימטיבי. בנוסף, נלמד לעומק על שתי שיטות העבודה הנהוגות כיום בתעשיה –  Waterfall ו Agile.

  • תיקי עבודות ברשת

    כיצד נראה פורטפוליו מוצלח? מה מחפשים המעסיקים?

    שיעור זה מתמקד בשיווק העצמי של כל אחד מהתלמידים בתום הקורס, בשיטות לבניית פורטפוליו ברשת, בטיפים רלוונטיים לראיונות עבודה ובעצות מעשיות לבניית קורות חיים מרשימים.

  • סדנת פרויקטי גמר

    זוהי גולת הכותרת של הקורס. בסדנה תאפיינו מוצר משלכם  מ-א' עד ת'. הסדנה חווייתית ומסכמת את כל הנלמד בקורס. המטרה העיקרית של הסדנה היא להתחיל לאכלס את תיק העבודות של התלמיד.

    זוהי גולת הכותרת של הקורס. בסדנה תאפיינו מוצר משלכם  מ-א' עד ת'. הסדנה חווייתית ומסכמת את כל הנלמד בקורס.

    המטרה העיקרית של הסדנה היא להתחיל לאכלס את תיק העבודות של התלמיד.

  • סיום הקורס והגשת עבודות הגמר

    בשיעור האחרון יוצגו פרויקטי הגמר של התלמידים

    בשיעור זה נקיים את הגשת עבודות הגמר אל מול שלושה מעריכים חיצוניים ופנימיים. מעריכים אלו הם אנשי מקצוע ואקדמיה מובילים בתעשייה אשר ביכולתם לספק נקודות מבט נרחבות ומקצועיות על העבודות המוגשות. התלמידים מתנסים בשיעור זה ביצירת מצגת מקצועית למשקיעים, הצגת פתרונות ועמידה מול קהל (מי שרוצה). בסיום ההגשות נקיים מסיבת סיום קטנה ושיחה פתוחה על העתיד והאופק המקצועי של התחום כולו.

  • הצג נושאים נוספים>

צוות המרצים

  • ניר נבות

    מנהל מקצועי של קורסי העיצוב

    ניר נבות

    מנהל מקצועי של קורסי העיצוב

    יו''ר אגודת המעצבים הגרפיים בישראל ובעל ניסיון כארט דירקטור באמדוקס של מעל 14 שנה, ארט דירקטור לשעבר בנטקראפט.

  • ד"ר טלי לביא

    מנהלת תחום UX-ALM ב- HP

    ד"ר טלי לביא

    מנהלת תחום UX-ALM ב- HP

    נשיאת ארגון UXPA ישראל. מרצה, חוקרת ואסטרטגית תחום חוויית משתמש באוניברסיטת בן גוריון, באוניברסיטת ת''א ובמכללה האקדמית תל אביב-יפו.

  • רן לירון

    מנהל תחום חוויית משתמש ב-CyberArk

    רן לירון

    מנהל תחום חוויית משתמש ב-CyberArk

    מוותיקי תחום ה-UX בארץ וממקימי Netcraft Academy. לאחר מכן הקים והוביל את קבוצת ה-UX בחברת NICE. כיום רן מנהל את תחום ה-UX בחברת Varonis ומשמש כמנטור UX ב-Google Launchpad.

  • עופר הולצמן

    סמנכ"ל חוויית משתמש בנטקראפט

    עופר הולצמן

    סמנכ"ל חוויית משתמש בנטקראפט

    חי את העולם הדיגיטלי מהתקופה שלהוריד קובץ היה לוקח יומיים, עם מעל 12 שנות ניסיון בתחום העיצוב. אוהב את החשיבה הלוגית שבאפיון מול הקריאטיביות שבעיצוב.

  • שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    מפתח את עולמות הדיגיטל של חברות וארגונים. מגדיר מוצרים, מאפיין אתרים, אפליקציות וערוצים, חושב על טובת הלקוח והארגון
    מרצה, מנטור ויועץ בנשמה, 20 שנה בתעשייה ועדיין אופטימי:)

  • יונתן דובינסקי

    ראש צוות אפיון באמדוקס

    יונתן דובינסקי

    ראש צוות אפיון באמדוקס

    פסיכולוג ומאפיין, מתמחה באינטראקציות אנושיות ודיגיטליות. בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה והיסטוריה ותואר ושני בפסיכולוגיה קלינית. חוקר במעבדת ה-Virtual Reality של אוניברסיטת חיפה.

  • נתנאל קוסובסקי

    ארט דיירקטור בנטקראפט

    נתנאל קוסובסקי

    ארט דיירקטור בנטקראפט

    בוגר המרכז האקדמי ויצו חיפה. בימים אלה עובד על סיום הקמפיין ב GTA V לפלייסטיישן 4

  • גיל נקר

    אדריכל, מעצב, מפתח FED ומרצה מ-1999

    גיל נקר

    אדריכל, מעצב, מפתח FED ומרצה מ-1999

    בעל תואר שני בארכיטקטורה, מתמחה בתחום התכנון והייצור הדיגיטאליים. מרצה וחבר ועדת הוראה במכללה למנהל. עוסק בפיתוח הכשרות ומיזמי חדשנות המשלבים עיצוב וטכנולוגיה ועיצוב המידע בסביבות Web.

  • איתי קורוניו

    מרצה ובעל סטודיו UX/UI ופיתוח

    איתי קורוניו

    מרצה ובעל סטודיו UX/UI ופיתוח

    מאפיין, נושם ומנהל מוצרים דיגיטליים ואפיונם מזה כ-15 שנה. כתב, ערך וניהל תוכן במגוון מיזמים ומגזינים, במהרה עבר לאפיין אותם ולנהל מחלקות מוצר/ תוכן. מרצה ובעל סטודיו לייעוץ וליווי תהליכי מוצר, אפיון, עיצוב ופיתוח פרויקטים מונחי UX.

  • אסף באר

    ראש צוות אפיון בנטקראפט

    אסף באר

    ראש צוות אפיון בנטקראפט

    בעל רקע בתכנות, ניהול פיתוח וייעוץ עסקי. עושה דוקטורט בפסיכולוגיה קוגניטיבית. מתמקד בגידול עסקים דיגיטליים על בסיס ניתוח תהליכים, התנהגות גולשים ועיצוב מונחה נתונים.

רוצים לקחת את הקריירה שלכם לשלב הבא?

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור