קורס עיצוב ממשקים UX/UI וחדשנות ביקנעם

הקורס הקרוב:

הקורס הקרוב

מחיר הקורס

9,700 ₪ + מע"מ
באקדמיית Open Valley אזור תעשייה יקנעם

נושאי הלימוד

  • מבוא לחוויית משתמש ולתפקיד המאפיין

    מהי חוויית משתמש ומה משפיע עליה? מה בין אפיון לעיצוב? מה עושה מאפיין/ת חוויית משתמש הלכה למעשה? והיכן עובר הגבול בין UX ו UI.

    אפיון אינו עיצוב ועיצוב אינו אפיון. אלו תחומים נפרדים המתקיימים אחד לצד השני ומפרים האחד את השני.
    נדבר על אבני הבסיס של חוויית המשתמש האופטימלית-שמישות, שימושיות, נגישות, הנאה, אסתטיקה, זמינות ושליטת משתמש. נדון לעומק בעקרונות מתקדמים בחוויית המשתמש, כמו שמירה של קונבנציות, עקביות, גמישות ופשטות. בנוסף, נבין את תפקידו ומטרותיו של המעצב בארגונים שונים (סטארט אפ, חברת פרויקטים ועוד).

  • חוויית משתמש למובייל: עיצוב אפליקציות ואתרים למכשירים ניידים

    עיצוב לפלטפורמות סמארטפונים והפתרונות העומדים לרשותנו: בשיעור נדון בתהליכי העיצוב בסביבת המובייל למערכות ההפעלה השונות Android, IOS.

    נדבר על הפתרונות העומדים לרשותנו היום hybrid, mobile web, native ו- responsive desig. נבין מתי להשתמש בכל פתרון בליווי דוגמאות מתהליכי עיצוב אמיתיים. בנוסף, נסביר כיצד יוצרים אפליקציה מצליחה, על היכולות של הסביבה הניידת, היכולות הייחודיות של ממשקי המגע ונסקור ממשקים חדשניים בעולם המובייל.

  • מחקר מקדים

    כלי מחקר חכמים המשפרים ומבטיחים את הצלחת אפיון הממשק

    שלב המחקר הוא קריטי להצלחה שלנו כאנשי מקצוע. שימוש נכון בכלי המחקר השונים יחשפו בפנינו צרכים, בעיות ופתרונות עוד לפני התחלת תהליך האפיון.
    בשיעור נלמד מדוע מחקר הוא חיוני לתהליך היצירה וכיצד ניתן בעזרת מחקרים שונים לשפר ואף להבטיח את הצלחת הממשק. נלמד על כמה סוגי מחקרים, כמו מחקר מוצר וארגון, מחקר שוק ומתחרים, ומחקרי משתמשים.
    כל זאת, תוך הבנה של הכלים והמתודולוגיות שיעזרו לנו בתהליכים ובמחקרים השונים.
    בשיעור נשים דגש על User Centered Design, נדון בכלים העומדים לרשותנו להבנה טובה יותר של המשתמשים, נציג דוגמאות ממסמכי פרסונות שיצרנו לאתרים מובילים בישראל ובעולם.

  • ארכיטקטורת מידע

    תכנון וארגון המידע והכרת הנתיבים הקריטיים שעוזרים לתת מענה למשתמשים

    תכנון וארגון ארכיטקטורת המידע הוא אחד הנושאים החשובים והמורכבים ביותר בתהליך האפיון.
    הבנת מבנה המערכת והיררכית המידע המרכיבה אותה הם קריטיים לתהליך ולמוצר וחיונית ליצירת מסכים אינטואיטיבים ויעילים.
    יצירת מערך ניווט נכון ומבנה מסכים פשוט להבנה יאפשרו למשתמשים לאתר תכנים ולבצע פעולות בפשטות ובמהירות. לשם כך נדרשת היכרות מעמיקה עם תסריטי שימוש, תרחישי שימוש, מבנה וניתוח מערכות ועוד.
    בשיעור נדון בשיטות המחקר והמודלים לארגון ארכיטקטורות מידע, נעבור על פקדים, תפריטים, נבנה מסכים ונבין את הנתיבים הקריטיים שיעזרו לנו לתת מענה לקהל המשתמשים.
    למעשה, שיעורים אלו הם ארגז הכלים העומד לרשותנו בתור מאפייני חוויית משתמש ולפיכך, בשיעורים אלו נלמד להכיר את הכלים והמתודולוגיות המתקדמות ביותר.

  • e-commerce מסחר דיגיטלי

    הכללים לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה

    אתרי מסחר ותהליכי מכירה באינטרנט הפכו לחלק מוביל ומרתק בתחום חוויית המשתמש. בשיעור נדבר על הכללים שמאפשרים לנו לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה – סלולר, טאבלט ו.Web
    נסקור טעויות נפוצות מהתחום ונצפה בדוגמאות מבריקות של כמה מאתרי הקניות המובילים בעולם. בנוסף, ננתח את ההבדלים בין לקוח חדש באתר לבין לקוח חוזר, את המודלים המנטליים של לקוחות דיגיטליים ואת ההבדל בין חוויית הקנייה אונליין לחוויית הקנייה המסורתית.

  • כלים גרפיים

    כלי עיצוב שימושיים לעיצוב ממשקים ולהכנה לפיתוח מהצד העיצובי.

    הצגת פרקטיקות מתקדמות והתייחסות לאופן העבודה בצוות העיצוב בחברת אינטרקטיב. הצגת סטנדרטים בכל הנושא לשמירת קבצים וכלי עבודה רלוונטיים (באיזה כלי משתמשים בשביל לעבוד רספונסיבית, עיצוב אייקונים, פונטים לווב). לימוד השפה המשותפת עם המפתחים, מתודות עבודה וכלים בהם אנו נעזרים בעבודה היום יומית בשביל להעביר את העיצוב שלנו בצורה המיטבית לפיתוח. נגישות בעיצוב אינטרקטיבי.

  • עיצוב רספונסיבי

    עיצוב רספונסיבי היא השיטה הנפוצה ביותר היום ליצירת מוצרים דיגיטלים

    שיטות עבודה ותרגול חי עם שיטת עבודה מנצחת. עיצוב רספונסיבי היא השיטה הנפוצה ביותר היום ליצירת מוצרים דיגיטלים. ועדיין, מעטים מבינים באמת את השינוי הגדול שנעשה במתודולוגית העבודה ואת עקרונות העיצוב והאפיון החדשים. בשיעור נלמד על העקרונות המנחים בעת אפיון מוצר רספונסיבי, נקודות השבירה וקיפוף העיצוב, עיצוב רספונסיבי מול אדפטיבי, המתודולוגיה ותהליכי העבודה החדשים ועל ההתממשקות עם הפיתוח .

  • טרנדים ומקורות השראה

    היכרות עם מקורות השראה ומתי כדאי לאמץ ולזנוח טרנדים בעולם העיצוב.

    טרנד הוא אופנה חולפת. איך נדע מתי כדאי לנו לעלות על הגל ומתי לרדת? במהלך ההרצאה נסקור את שלוש החברות המשפיעות ביותר בעולם בתחום עיצוב חוויית המשתמש. נבחן כיצד הן משפיעות על החיים הדיגיטליים ועל העיצובים שלנו. במהלך השיעור נבחן מהיכן אנחנו מקבלים את מקורות ההשראה שלנו, כיצד להשתמש במקורות השראה במהלך עבודה עם הלקוחות ועל החשיבה וההבנה להיכן נושבת הרוח .

  • תיקי עבודות ברשת

    כיצד נראה פורטפוליו מוצלח? מה מחפשים המעסיקים?

    שיעור מרתק זה מועבר על ידי ניר נבות יו"ר אגודת המעצבים הגרפיים בישראל ומתמקד בשיווק העצמי של כל אחד מהתלמידים בתום הקורס, בשיטות לבניית פורטפוליו ברשת, בטיפים רלוונטיים לראיונות עבודה ובעצות מעשיות לבניית קורות חיים מרשימים.

  • מבוא ליזמות – התפתחות הטכנולוגיה ומבט לעתיד

    מה מעכב התפתחויות? מה מחוזים לנו חוקרי העתיד? ישראל מעצמת הייטק למה דווקא פה?

    סקירה מרתקת על ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה ומה צופן לנו העתיד הקרוב והרחוק.

  • בניית חשיבה יצירתית

    האם ניתן ללמד לחשוב מחוץ לקופסא ובאופן יצירתי? כיצד לעודד חשיבה יצירתית במקום העבודה ואיך לעשות זאת באופן אישי?

    חשיבה יצירתית או "מחוץ לקופסא" הינו מונח השגור בפי כל. האם ניתן ללמד לחשוב מחוץ לקופסא ובאופן יצירתי? כיצד לעודד חשיבה יצירתית במקום העבודה ואיך לעשות זאת באופן אישי

  • בניית עבודת צוות נכונה

    מהו הסוד לעבודת צוות נכונה, יעילה וכמובן מהנה?

    הצוות עימו אנו עובדים הוא המפתח להצלחה. מהו הסוד לעבודת צוות נכונה, יעילה וכמובן מהנה?

  • Design thinking

    חשיבה עיצובית נותנת פתרונות יצירתיים וחדשניים ולכן היא הדבר ה"חם" בכל תחום כיום.

    חשיבה עיצובית נותנת פתרונות יצירתיים וחדשניים ולכן היא הדבר ה"חם" בכל תחום כיום. אנו נלמד מה עומד מאחורי שיטת חשיבה זו וכיצד עלינו לאמץ אותה בכדי להגיע לתוצאות.

  • Brain storming

    סיעור מוחות הינו כלי רב עוצמה לקבל רעיונות ואת "חוכמת ההמונים" נלמד כיצד נכון לעשותו בקבוצה או בשוק רחב.

    סיעור מוחות הינו כלי רב עוצמה לקבל רעיונות ואת "חוכמת ההמונים" נלמד כיצד נכון לעשותו בקבוצה או בשוק רחב.

  • Guerilla testing

    הינה דרך מיוחדת לבחן את חווית המשתמש בפני אנשים, מהי הדרך הנכונה לעשות זאת בכדי להגיע לתוצאות מהירות ובעיקר נכונות.

    הינה דרך מיוחדת לבחן את חווית המשתמש בפני אנשים, מהי הדרך הנכונה לעשות זאת בכדי להגיע לתוצאות מהירות ובעיקר נכונות.

  • סדנת פרויקטי גמר

    תאפיינו מוצר משלכם מ-א' עד ת'. ואכלוס תיק עבודות.

    זוהי גולת הכותרת של הקורס. בסדנה תאפיינו מוצר משלכם מ-א' עד ת'. הסדנה חווייתית ומסכמת את כל הנלמד בקורס.
    המטרה העיקרית של הסדנה היא להתחיל לאכלס את תיק העבודות של התלמיד.

  • סיום הקורס והגשת עבודות הגמר

    בשיעור האחרון יוצגו פרויקטי הגמר של התלמידים

    בשיעור זה נקיים את הגשת עבודות הגמר אל מול שלושה מעריכים חיצוניים ופנימיים. מעריכים אלו הם אנשי מקצוע ואקדמיה מובילים בתעשייה אשר ביכולתם לספק נקודות מבט נרחבות ומקצועיות על העבודות המוגשות.

    התלמידים מתנסים בשיעור זה ביצירת מצגת מקצועית למשקיעים, הצגת פתרונות ועמידה מול קהל (מי שרוצה). בסיום ההגשות נקיים מסיבת סיום קטנה ושיחה פתוחה על העתיד והאופק המקצועי של התחום כולו.

  • הצג נושאים נוספים>

צוות המרצים

  • ד"ר שולי גילוץ

    חוקרת בתחום חוויית המשתמש

    ד"ר שולי גילוץ

    חוקרת בתחום חוויית המשתמש

    בעלת דוקטורט מאוניברסיטת קולומביה בנושא ממשקי ילדים. חוקרת ומרצה באוניברסיטת ת"א ובמרכז הבינתחומי. בעלת ניסיון עשיר ב UX מקבוצת נורמן נילסן בארה"ב. מנטורית בגוגל קמפוס, מייעצת לסטארטפים בתחום איפיון ועיצוב חווית משתמש.

  • ניר נבות

    מנהל מקצועי של קורסי העיצוב

    ניר נבות

    מנהל מקצועי של קורסי העיצוב

    יו''ר אגודת המעצבים הגרפיים בישראל ובעל ניסיון כארט דירקטור באמדוקס של מעל 14 שנה, ארט דירקטור לשעבר בנטקראפט.

  • רן לירון

    מנהל תחום חוויית משתמש ב-CyberArk

    רן לירון

    מנהל תחום חוויית משתמש ב-CyberArk

    מוותיקי תחום ה-UX בארץ וממקימי Netcraft Academy. לאחר מכן הקים והוביל את קבוצת ה-UX בחברת NICE. כיום רן כיום מנהל תחום חווית משתמש ב-CyberArk  ומשמש כמנטור UX ב-Google Launchpad.

  • עופר הולצמן

    סמנכ"ל חוויית משתמש בנטקראפט

    עופר הולצמן

    סמנכ"ל חוויית משתמש בנטקראפט

    חי את העולם הדיגיטלי מהתקופה שלהוריד קובץ היה לוקח יומיים, עם מעל 12 שנות ניסיון בתחום העיצוב. אוהב את החשיבה הלוגית שבאפיון מול הקריאטיביות שבעיצוב.

  • יונתן דובינסקי

    ראש צוות אפיון באמדוקס

    יונתן דובינסקי

    ראש צוות אפיון באמדוקס

    פסיכולוג ומאפיין, מתמחה באינטראקציות אנושיות ודיגיטליות. בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה והיסטוריה ותואר ושני בפסיכולוגיה קלינית. חוקר במעבדת ה-Virtual Reality של אוניברסיטת חיפה.

  • אסף באר

    ראש צוות אפיון בנטקראפט

    אסף באר

    ראש צוות אפיון בנטקראפט

    בעל רקע בתכנות, ניהול פיתוח וייעוץ עסקי. עושה דוקטורט בפסיכולוגיה קוגניטיבית. מתמקד בגידול עסקים דיגיטליים על בסיס ניתוח תהליכים, התנהגות גולשים ועיצוב מונחה נתונים.

  • איתי קורוניו

    מנהל מקצועי של תחום הUX באקדמיה ובעל סטודיו UX/UI ופיתוח

    איתי קורוניו

    מנהל מקצועי של תחום הUX באקדמיה ובעל סטודיו UX/UI ופיתוח

    המנהל המקצועי של תחום הUX באקדמיה, מאפיין, נושם ומנהל מוצרים דיגיטליים ואפיונם מזה כ-15 שנה. כתב, ערך וניהל תוכן במגוון מיזמים ומגזינים, במהרה עבר לאפיין אותם ולנהל מחלקות מוצר/ תוכן. מרצה ובעל סטודיו לייעוץ וליווי תהליכי מוצר, אפיון, עיצוב ופיתוח פרויקטים מונחי UX.

  • נתנאל קוסובסקי

    ארט דירקטור בנטקראפט

    נתנאל קוסובסקי

    ארט דירקטור בנטקראפט

    בוגר המרכז האקדמי ויצו חיפה. בימים אלה עובד על סיום הקמפיין ב GTA V לפלייסטיישן 4

  • שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    מפתח את עולמות הדיגיטל של חברות וארגונים. מגדיר מוצרים, מאפיין אתרים, אפליקציות וערוצים, חושב על טובת הלקוח והארגון
    מרצה, מנטור ויועץ בנשמה, 20 שנה בתעשייה ועדיין אופטימי:)

רוצים לקחת את הקריירה שלכם לשלב הבא?

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור