מסלול ערב
- משך התוכנית: כ-8 חודשים, הכוללים 240 שעות לימוד ועוד עשרות שעות צפייה להעשרה חופשית.
- אופן הלמידה: שיעורים מקוונים בזום, עם 12 מפגשים פרונטליים המוקדשים לסדנאות והגשות.
- שעות הלימוד: 17:00–21:00.
הלימודים ישלבו ידע תיאורטי, ביקורת מעשית ועבודה פרקטית על פרויקטים, להבטחת שליטה מלאה בכלים הנלמדים. השיעורים התיאורטיים יעסקו בעקרונות עיצוב, חוויית משתמש (UX) ושילוב AI, עם מקרי בוחן מהתעשייה והדגמות חיות.
שיעורי ביקורת יאפשרו לסטודנטים להציג פרויקטים ולקבל משוב בונה בסביבה מקצועית, המדמה עבודה בסטודיו ובעולם ההייטק. השילוב בין למידה תיאורטית, ביקורת והתנסות מעשית מכין את הבוגרים להשתלבות בשוק העבודה.
מועדי פתיחה קרובים
- קורס ערב 03.07לקביעת פגישת ייעוץ
- קורס ערב 03.10לקביעת פגישת ייעוץ
למי זה מתאים?
הלימודים מיועדים למי ששואף להיות מעצב דיגיטלי בתחומי אתרים, אפליקציות או מערכות מורכבות, בעל יכולות בעיצוב גרפי, הובלת מותגים, ועיצוב לרשתות חברתיות וקמפיינים דיגיטליים. אין צורך בידע קודם, אך מתבצע ראיון אישי לתיאום ציפיות והתאמה למסלול
למה Netcraft?
צוות ההוראה מורכב מנהלי צוותי עיצוב בחברות מובילות, המשלבים ידע מקצועי עדכני עם ניסיון בהוראה והדרכה. הלימודים מספקים לא רק תוכן איכותי, אלא גם גישה ישירה לאנשי מקצוע שחיים ונושמים את התחום. סביבת הלמידה תוכננה כך שתספק חוויית לימוד נוחה ומעוררת השראה, כולל מרחב Open Space מעוצב שבו הסטודנטים יהנו מעבודה עצמאית או קבוצתית.
שיעורים היברידיים
תוכנית הלימודים משלבת עיצוב גרפי, עיצוב ממשקים ואפיון מוצרים דיגיטליים, בהתאם לדרישות התעשייה, ומכינה את הסטודנטים לסטנדרטים המקצועיים בשוק. בתחילת הקורס נלמד את התוכנות הגרפיות המרכזיות, כדי לאפשר יישום מיידי של רעיונות יצירתיים. לאורך המסלול נעמיק בכלים מתקדמים לעיצוב, תוך התמקדות ברכיבים ההכרחיים להפיכת הסטודנטים למעצבים מקצועיים.
הכנה לשוק העבודה
מפגש ייעודי כהכנה של המשתתפים להשתלבות בתעשייה. במפגש נבין מה נדרש לבניית תיק עבודות מקצועי, תוך התאמתו לדרישות שוק העבודה, למשרות נחשקות ולציפיות מגייסים ונדון באופן הצגת פרויקטים, יצירת מבנה קוהרנטי ומיתוג אישי
הגשות מול התעשייה
בסיום הלימודים, המשתתפים יציגו את פרויקט הגמר שלהם בפני מבקרים מהתעשייה, בהם מעצבים בכירים, מנהלי מוצר ואנשי UX/UI מחברות מובילות. אירוע זה מספק הזדמנות ייחודית לחשיפה מקצועית, קבלת משוב אמיתי מהשטח והיכרות עם דרישות התעשייה בזמן אמת. הפרויקט ישקף את תהליך הלמידה המלא – משלב המחקר והאפיון, דרך עיצוב הממשק ועד יצירת Prototype אינטראקטיבי ברמה מקצועית.
פרקטיקום למצטיינים
תוכנית ייחודית לסטודנטים מצטיינים, המעניקה התנסות מעשית מול לקוחות אמיתיים בחברת פילת, הבעלים של Netcraft Academy. המשתתפים יעבדו על פרויקטים מקצועיים, יקבלו ליווי אישי ויצברו ניסיון בתנאי תעשייה אמיתיים. התהליך מחזק מיומנויות פרקטיות, מעשיר את תיק העבודות ומעניק יתרון משמעותי בכניסה לשוק העבודה. רק המצטיינים ביותר ייבחרו להשתתף.
רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
תוכנית הלימודים
מבוא לעיצוב ואפיון בעולם הדיגיטלי
מהי חוויית משתמש ומה משפיע עליה? נדבר על אבני הבסיס של חוויית המשתמש האופטימלית – שמישות, שימושיות, נגישות, הנאה, אסתטיקה, זמינות ושליטת משתמש. נדון לעומק בעקרונות מתקדמים בחוויית המשתמש, כמו שמירה על קונבנציות, עקביות, גמישות ופשטות. בנוסף, נבין את תפקידו ומטרותיו של המעצב בארגונים שונים (סטארט-אפ, חברת פרויקטים, חברת מוצר ועוד).
נלמד לעומק מהי חוויית משתמש, אילו מרכיבים משפיעים עליה, וכיצד ניתן לשפר אותה. נחקור את אבני הבניין המרכזיות של חוויית משתמש אופטימלית: נבין מהי שמישות וכיצד מוודאים שהמוצר נוח ויעיל לשימוש; נלמד על חשיבות השימושיות במצבים שונים של שימוש במוצר; נעסוק בהיבטי הנגישות וכיצד להפוך מוצרים דיגיטליים לנגישים עבור מגוון רחב של משתמשים; נדבר על יצירת תחושת הנאה בממשק, חשיבות האסתטיקה בעיצוב, שמירה על זמינות מידע ומשאבים למשתמש, ועל יצירת שליטה מלאה למשתמש על הפעולות שהוא מבצע.
בנוסף, נעמיק בעקרונות מתקדמים בחוויית משתמש: חשיבות השמירה על קונבנציות עיצוביות קיימות כדי להקל על למידת המערכת, שמירה על עקביות בין חלקי המוצר השונים, יצירת גמישות המאפשרת התאמה למשתמשים שונים, והפשטה של תהליכים כך שיהיו פשוטים, ברורים ולא מכבידים.
במקביל, נבין מהו תפקידו של המעצב במבנים ארגוניים שונים: מה מאפיין עבודה כמעצב בסטארט-אפ צעיר, במה שונה תפקיד המעצב בחברת פרויקטים שמנהלת תהליכים מול לקוחות, וכיצד משתלב המעצב כחלק מצוותי מוצר בחברות טכנולוגיה גדולות. נכיר את הדינמיקה השונה בכל סוג ארגון, את הדרישות והציפיות מכל מעצב, ואת ההשפעה של חוויית המשתמש על הצלחת המוצר בשוק.
תוכנות עיצוב ו-AI
תוכנות עיצוב ו-AI הופכות לחלק בלתי נפרד מהתעשייה, ומשדרגות את תהליכי העבודה באופן חסר תקדים. כלים מבוססי AI מאפשרים להאיץ תהליכי יצירה, להפחית את העיסוק במשימות טכניות ולמקד את המעצבים ביצירתיות ובחשיבה חדשנית. בתחום העיצוב הגרפי, תוכנות מובילות כמו Photoshop ו-Illustrator ממשיכות להתפתח עם תכונות AI חדשות, המאפשרות יצירה אוטומטית של קומפוזיציות, שיפור תמונות בלחיצת כפתור, מחוללי צבעים חכמים, הסרת רקעים מתקדמת וזיהוי אובייקטים מבוסס למידה חישובית. כלים כמו Adobe Firefly מאפשרים יצירה גנרטיבית של גרפיקה ישירות מתוך טקסט, מה שמרחיב משמעותית את אפשרויות היצירה.
נעמיק בהבנה כיצד תוכנות עיצוב ופתרונות AI משנים את הדרך בה מעצבים עובדים כיום. נלמד כיצד טכנולוגיות אלו מקצרות תהליכים שבעבר היו ארוכים ומורכבים, ומפנות את הזמן היקר של המעצבים לעיסוק בחשיבה יצירתית, בקונספטים רעיוניים ובחדשנות אמיתית. נחקור כיצד AI מפחית את הצורך בביצוע חזרות ידניות ומשימות טכניות, ומאפשר למעצבים להגיע לתוצאות מדויקות ואיכותיות במהירות רבה יותר.
בתחום העיצוב הגרפי, נכיר את ההתפתחויות האחרונות בתוכנות כמו Photoshop ו-Illustrator, שמציעות היום יכולות מבוססות AI מתקדמות. נתרגל כלים המאפשרים יצירה אוטומטית של קומפוזיציות גרפיות, שיפור איכות תמונה בלחיצת כפתור אחת, זיהוי אובייקטים מתוך תמונות באמצעות למידה חישובית, מחוללי צבעים אינטליגנטיים ליצירת פלטות צבעים מותאמות, והסרה מדויקת של רקעים באופן כמעט מיידי.
נעמיק גם בכלים החדשים כמו Adobe Firefly, המאפשרים יצירה גנרטיבית מתוך טקסטים – כלומר, הקלדת תיאור מילולי פשוט יוצרת תוך שניות תוצרים גרפיים מורכבים. נלמד כיצד ניתן להשתמש ביכולות אלו להרחבת אפשרויות העיצוב, ליצירת גרפיקות מותאמות אישית, ולהפקת וריאציות עיצוב במהירות ובקלות חסרי תקדים.
Figma
לימודי Figma מספקים גישה מקיפה לעולם עיצוב ממשקי המשתמש המודרניים. ככלי עיצוב מוביל, Figma מציעה ממשק אינטואיטיבי, גמישות גבוהה ויכולת שיתוף פעולה בזמן אמת, מה שהפך אותה לכלי חיוני עבור מעצבים מקצועיים וצוותי פיתוח. במהלך הקורס, המשתתפים רוכשים שליטה מלאה בתוכנה – מהיכרות עם הכלים הבסיסיים ועד טכניקות מתקדמות לעיצוב חוויית משתמש וממשק משתמש. לימודים מתחילים בהבנת הממשק והשימושים המרכזיים של Figma תוך תרגול עבודה מעשית ליצירת עיצובים דיגיטליים מקצועיים.
נלמד להכיר את Figma ככלי עיצוב מודרני ודינמי, המשלב בצורה מושלמת בין יצירתיות, פונקציונליות ושיתוף פעולה. נתחיל מהיכרות עם הממשק הידידותי והכלים הבסיסיים של התוכנה, נלמד כיצד לפתוח קבצים, לעבוד עם פריימים, להשתמש בשכבות ולבנות קומפוזיציות מקצועיות. נתרגל שימוש בכלי העיצוב העיקריים – טקסטים, צורות, צבעים, ריפודים, גרידים ומערכות סידור.
בהמשך נעמיק בטכניקות מתקדמות: יצירת קומפוננטים (רכיבים חוזרים), עבודה עם ווריאציות, שימוש בספריות שיתופיות, בניית פרוטוטיפים אינטראקטיביים מתקדמים ויצירת זרימות משתמש מלאות (Flows). נלמד כיצד לאפיין ולעצב חוויית משתמש וממשק משתמש ברמה גבוהה, תוך הקפדה על היררכיה ויזואלית, עקרונות נגישות ושמירה על קונסיסטנטיות בעיצוב.
נפתח מיומנויות שיתוף עבודה בצוותים – כיצד לעבוד יחד עם מעצבים נוספים, להטמיע פידבקים בזמן אמת, ולשתף קבצים עם מפתחים בצורה חלקה באמצעות כלי הפיתוח המובנים ב-Figma. לאורך כל הדרך, נשלב תרגולים מעשיים המדמים תהליכי עבודה אמיתיים, ונתמקד בהכשרת המשתתפים ליצירת מוצרים דיגיטליים מקצועיים ומדויקים, בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.
יסודות העיצוב הדיגיטלי וחשיבה יצירתית
יסודות העיצוב הדיגיטלי מהווים את הבסיס ליצירת ממשקים ומוצרים אסתטיים, פונקציונליים וידידותיים למשתמש. שליטה בעקרונות אלו מאפשרת למעצבים להוביל פרויקטים מוצלחים ולהתאים את עבודתם לעולם הדיגיטלי המתקדם. לצד ההיבטים הטכניים, חשיבה יצירתית ומיתוג הם חלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב המאפשרים יצירת חוויות משתמש זכירות וייחודיות. במהלך הקורס יילמדו עקרונות טיפוגרפיה וכיצד בחירת גופנים והתאמתם יוצרת היררכיה ברורה, משפיעה על חוויית הקריאה ומשדרגת את האפקטיביות של התוכן.
נלמד את יסודות העיצוב הדיגיטלי שמאפשרים לבנות ממשקים ומוצרים לא רק יפים, אלא גם ברורים, נוחים ואפקטיביים. נבין כיצד יישום נכון של עקרונות עיצוב בסיסיים – קומפוזיציה, צבע, קונטרסט, איזון ויחסים בין אלמנטים – משפיע ישירות על חוויית המשתמש, על תחושת הסדר וההיגיון בעיצוב, ועל היכולת להעביר מסרים בצורה מדויקת ואפקטיבית.
נחקור את הקשר בין עיצוב לפונקציונליות, ונתרגל כיצד לחשוב גם כמו משתמשים ולא רק כמו מעצבים. נדון במושגים של אינטואיטיביות, זרימה וידידותיות, ונראה כיצד החלטות עיצוביות קטנות יוצרות הבדלים גדולים בתחושת המשתמש במוצר.
במקביל, נפתח את יכולות החשיבה היצירתית שלנו – נלמד כיצד לפרוץ גבולות, לפתח קונספטים ייחודיים ולהכניס מיתוג וזהות ברורה לכל פרויקט. נבין כיצד אלמנטים עיצוביים יכולים לייצר חוויה זכירה ולחזק את הקשר בין המשתמש למותג.
נלמד גם את יסודות הטיפוגרפיה: כיצד בחירת הגופן, גודלו, משקלו והריווח בין האותיות יוצרים היררכיה ויזואלית ברורה, תומכים בקריאות, ומחזקים את חוויית השימוש. נתרגל כיצד להשתמש בטיפוגרפיה לא רק כאמצעי טכני להעברת מידע, אלא ככלי עיצובי עוצמתי שמעצב את התחושה והמסר של המוצר כולו.
מחקר UX ואפיון מוצרים דיגיטליים
מחקר UX ואפיון מוצרים דיגיטליים מהווים שלבים מרכזיים בפיתוח חוויית משתמש מוצלחת, המשלבת הבנה מעמיקה של צרכי המשתמשים עם תכנון מדויק של מבנה ופונקציונליות המוצר. מחקר UX מתמקד בזיהוי דפוסי השימוש, הציפיות והאתגרים העומדים בפני המשתמשים, תוך ניתוח אינטראקציות והבנת הקשרים הרגשיים שלהם עם המערכת. תהליך זה מאפשר לעצב חוויית שימוש אינטואיטיבית, מספקת ואפקטיבית, אשר משפרת את מעורבות המשתמשים ומובילה לשביעות רצון גבוהה. אפיון מוצרים דיגיטליים מבוסס על תרגום תובנות המחקר לכדי תכנון ברור ומדויק של מבנה המערכת, הניווט בה והאינטראקציות בין המסכים השונים.
נלמד כיצד מחקר UX מהווה את הבסיס לכל תהליך אפיון ועיצוב מוצלח. נחקור שיטות שונות לזיהוי צרכים, ציפיות והרגלי שימוש של קהלי היעד, כולל ראיונות עומק, סקרים, תצפיות וניתוח נתוני שימוש קיימים. נבין כיצד לאסוף מידע איכותי וכמותי שיכול לחשוף בעיות, צרכים חבויים והזדמנויות לשיפור חוויית המשתמש.
נלמד לנתח את המידע שנאסף ולהפיק ממנו תובנות מעשיות – מה הכאבים והחסמים של המשתמשים? אילו פונקציות נחוצות באמת? איך אפשר לפשט תהליכים קיימים? נעסוק גם בהיבטים הרגשיים של השימוש במוצרים: כיצד תחושות כמו ביטחון, שליטה, הנאה ותסכול משפיעות על האינטראקציה עם המערכת.
בהמשך, נתרגל כיצד לתרגם את ממצאי המחקר למסמך אפיון מקצועי. נלמד כיצד לבנות היררכיית מידע ברורה, לאפיין מבנה ניווט אינטואיטיבי, ולהגדיר את זרימות המשתמש (User Flows) כך שיתמכו בהשגת מטרות המוצר והמטרות של המשתמשים גם יחד. נעסוק ביצירת סכמה ראשונית של המסכים (Wireframes), שתגדיר את הארגון הפנימי של התוכן והאינטראקציות השונות בצורה מדויקת ומבוססת.
ארכיטקטורת מידע, UX למובייל ודיזיין סיסטמס
תכנון וארגון המידע בממשקים דיגיטליים הוא אחד השלבים הקריטיים ביותר בעיצוב חוויית משתמש מוצלחת. ארכיטקטורת מידע (Information Architecture) קובעת כיצד תכנים וממשקים מאורגנים, כיצד משתמשים מנווטים ביניהם, ואיך ניתן ליצור מסע משתמש ברור, נגיש ואפקטיבי. יצירת מבנה מסכים אינטואיטיבי מאפשרת למשתמשים לאתר מידע במהירות, להבין את ההקשרים בין האלמנטים במערכת ולבצע פעולות בצורה חלקה וללא מאמץ.
נלמד כיצד לתכנן ארכיטקטורת מידע נכונה כחלק בלתי נפרד מעיצוב חוויית משתמש. נבין כיצד לארגן תכנים בצורה לוגית וברורה, כך שהמשתמשים יוכלו למצוא את מה שהם צריכים במהירות ובקלות. נעסוק בהגדרת קטגוריות, יצירת היררכיית מידע נכונה, אפיון תפריטים וניווטים, ובניית תרשימי זרימה (Sitemaps) המבטאים את מבנה המערכת בצורה מסודרת. ננתח אילו שיטות קיימות לארגון מידע – לפי נושא, לפי קהל יעד, לפי תדירות שימוש – וכיצד בוחרים את השיטה הנכונה לכל פרויקט.
בהמשך, נעמיק בייחודיות של UX למובייל: נלמד כיצד מסכים קטנים, מצבי שימוש משתנים, ותנאי שימוש מגוונים (כגון תנועה, תאורה משתנה וחיבורים לא יציבים) משפיעים על חוויית המשתמש. נתרגל תכנון ועיצוב ממשקים רספונסיביים ומותאמים לנייד, תוך דגש על פשטות, מיקוד, נגישות וקלות פעולה. נבין כיצד להפוך את חוויית השימוש בנייד לזורמת, מהנה וחלקה, באמצעות פתרונות עיצוב חכמים ומדויקים.
לבסוף, נכיר את תחום הדיזיין סיסטמס (Design Systems) – מערכות סדורות שמכילות את כל הכללים, הרכיבים והדפוסים לעיצוב ופיתוח מוצר דיגיטלי עקבי. נלמד מה כוללת מערכת עיצוב מקצועית: קומפוננטים, טוקניזציה של עיצוב (כגון צבעים, טיפוגרפיה, ריווחים), הנחיות שימוש והגדרות אינטראקציה. נבין כיצד בניית דיזיין סיסטם תורמת ליעילות, לאחידות ולתחזוקה נכונה של מוצרים דיגיטליים לאורך זמן.
מערכות מורכבות ועיצוב דשבורד: הפיכת נתונים לתובנות
מערכות מורכבות מציבות אתגרי עיצוב ייחודיים, במיוחד כשמדובר בהצגת נתונים רבים למשתמשים בעלי צרכים שונים. דשבורדים הם אחד הכלים המרכזיים לניהול מערכות כאלה, והם מאפשרים למשתמשים לגשת במהירות למידע חיוני, לנתח מגמות, לזהות חריגות ולקבל החלטות מושכלות בזמן אמת. נלמד כיצד לתכנן ולבנות דשבורדים חכמים וממוקדי משתמש תוך איזון בין כמות המידע המוצג לבין היכולת של המשתמשים להבין אותו במהירות.
נלמד כיצד לגשת לתכנון של מערכות מורכבות, שבהן יש צורך להציג כמויות גדולות של מידע בצורה נגישה, ברורה ואפקטיבית. נבין את האתגרים הייחודיים הכרוכים בעיצוב מוצרים עבור משתמשים מגוונים – בעלי רמות ידע שונות, צרכים עסקיים מגוונים ומטרות שונות בתוך אותה מערכת.
נתמקד בדשבורדים ככלי מרכזי להצגת מידע מרוכז בצורה חכמה: כיצד לארגן את הנתונים לפי סדרי עדיפויות, כיצד להבליט חריגות ותובנות קריטיות, וכיצד לאפשר גישה מהירה לכלים הדרושים לקבלת החלטות בזמן אמת. נעסוק באיזון בין עומס מידע לבין פשטות חזותית – איך לשמור על עושר תוכן מבלי להעמיס על המשתמש, ואיך להשתמש בעקרונות של היררכיה חזותית, צבעים, אייקונים וגרפים כדי להוביל את המשתמש להבנה מהירה ולקבלת החלטות מדויקת.
נלמד כיצד להתאים דשבורדים לסוגי משתמשים שונים באמצעות התאמות אישיות (Customization) וחוויות מותאמות תפקיד (Role-Based UX), תוך שמירה על מבנה מסודר ואחיד. בנוסף, נתרגל תכנון אינטראקציות בתוך דשבורדים – מניווט חכם בין אזורים שונים, דרך סינון חכם של נתונים, ועד הצגת Drill-Downs לחקירה מעמיקה של מידע לפי הצורך.
הכנה לשוק העבודה: תיק עבודות וראיונות עבודה
בסיום הקורס, יתקיים מפגש ייעודי כהכנה של המשתתפים להשתלבות בתעשייה.
במפגש נבין מה נדרש לבניית תיק עבודות מקצועי, תוך התאמתו לדרישות שוק העבודה, למשרות נחשקות ולציפיות מגייסים ונדון באופן הצגת פרויקטים, יצירת מבנה קוהרנטי ומיתוג אישי. כמו כן, נעבור ביקורת על תיקי העבודות כדי לחדד את המסרים ולהבטיח רושם ראשוני חזק.
נלמד כיצד לבחור את הפרויקטים המתאימים ביותר להצגה, איך לספר את סיפורו של כל פרויקט בצורה שמדגישה את תהליך החשיבה, את תרומתנו האישית ואת הערך המוסף שיצרנו. נבין כיצד לבנות מבנה קוהרנטי לתיק העבודות – כזה שמוביל את הצופה בצורה זורמת וברורה, תוך שמירה על עניין ורלוונטיות לכל אורך הדרך