fbpx
site logo

We Teach What We Practice.

קורס אפיון חוויית משתמש UX (חיפה)

בואו להכיר לעומק את עולם חוויית המשתמש תוך, שילוב ידע תאורטי עשיר לצד התנסות מעשית.

נלמד את המונחים המקצועיים, את הבסיס המדעי, נשים דגש רב על הפרקטיקה ושיטות עבודה נכונות, נראה דוגמאות מפרויקטים שנעשו בשטח, ונערוך תרגילי התנסות אישיים.

בסופו של תהליך הלמידה, נדע את כל מה שמומחה חוויית משתמש צריך לדעת בתחומי הרשת, מובייל והאפליקציות, מסחר אלקטרוני, עקרונות פסיכולוגיים ועוד. החל ממחקר המשתמשים המקדים, עבור בתכנון ארכיטקטורת מידע ואפיון מונחה משתמש דרך שימוש בכלי ניתוח ובדיקות שמישות ועד להכרת שימוש מעשי בכלים המתקדמים ביותר.

כמו כן, הקורס מיועד למעצבי פרינט ודיגיטל, המחפשים את הדרך להפוך למעצבי מוצר ו-Web, בעלי כלים, ידע נרחב ותיק עבודות מרשים בדרך לשדרוג הקריירה.

במהלך הקורס תלמדו שיטות עבודה, יינתנו כלים מעשיים ותאורטיים שיעזרו לכם לעצב טוב יותר, תתנסו בעיצוב ממשקים לפלטפורמות השונות ותתמקצעו בהבנת חווית המשתמש.

בתום הקורס תוכלו לעבות את תיק העבודות שלכם ולהתגאות בו.
תיק העבודות שלכם יכלול עבודות רספונסיביות, עיצוב אפליקצית מובייל,  עיצוב One pager, חנות E-commerce, עיצוב דשבורד ותדעו להתמודד בצורה אופטימלית עם תוכן דינמי ומקרי קצה.

בין השאר נלמד על שימוש בצבע על גבי מסך, עיצוב למכשירים שונים ומסך מגע, גריד רספונסיבי, פונטים לשימוש באינטרנט ובנוסף כיצד מעצב מתייחס למסמך האפיון וכיצד להעביר תוצרים לתהליך הפיתוח.

נסקור טרנדים בעיצוב דיגיטלי שכולם חייבים להכיר, נלמד מדוגמאות פרויקטים של המעצבים המובילים של נטקראפט, ונלמד איך להעביר מסרים שיפילו את הלקוחות מהכיסא.

הקורסים הקרובים:

בקרוב יפורסם תאריך קורס

מחיר הקורס:

12,000 ₪ + מע"מ

26 מפגשים 4 שעות כל מפגש, 17:00-21:00 ימי א'

משך הלימודים:

Wework חיפה

בואו להכיר לעומק את עולם חוויית המשתמש תוך, שילוב ידע תאורטי עשיר לצד התנסות מעשית.

נלמד את המונחים המקצועיים, את הבסיס המדעי, נשים דגש רב על הפרקטיקה ושיטות עבודה נכונות, נראה דוגמאות מפרויקטים שנעשו בשטח, ונערוך תרגילי התנסות אישיים.

בסופו של תהליך הלמידה, נדע את כל מה שמומחה חוויית משתמש צריך לדעת בתחומי הרשת, מובייל והאפליקציות, מסחר אלקטרוני, עקרונות פסיכולוגיים ועוד. החל ממחקר המשתמשים המקדים, עבור בתכנון ארכיטקטורת מידע ואפיון מונחה משתמש דרך שימוש בכלי ניתוח ובדיקות שמישות ועד להכרת שימוש מעשי בכלים המתקדמים ביותר.

כמו כן, הקורס מיועד למעצבי פרינט ודיגיטל, המחפשים את הדרך להפוך למעצבי מוצר ו-Web, בעלי כלים, ידע נרחב ותיק עבודות מרשים בדרך לשדרוג הקריירה.

במהלך הקורס תלמדו שיטות עבודה, יינתנו כלים מעשיים ותאורטיים שיעזרו לכם לעצב טוב יותר, תתנסו בעיצוב ממשקים לפלטפורמות השונות ותתמקצעו בהבנת חווית המשתמש.

בתום הקורס תוכלו לעבות את תיק העבודות שלכם ולהתגאות בו.
תיק העבודות שלכם יכלול עבודות רספונסיביות, עיצוב אפליקצית מובייל,  עיצוב One pager, חנות E-commerce, עיצוב דשבורד ותדעו להתמודד בצורה אופטימלית עם תוכן דינמי ומקרי קצה.

בין השאר נלמד על שימוש בצבע על גבי מסך, עיצוב למכשירים שונים ומסך מגע, גריד רספונסיבי, פונטים לשימוש באינטרנט ובנוסף כיצד מעצב מתייחס למסמך האפיון וכיצד להעביר תוצרים לתהליך הפיתוח.

נסקור טרנדים בעיצוב דיגיטלי שכולם חייבים להכיר, נלמד מדוגמאות פרויקטים של המעצבים המובילים של נטקראפט, ונלמד איך להעביר מסרים שיפילו את הלקוחות מהכיסא.

נושאי הלימוד

1
מבוא וכניסה לעולם חוויית המשתמש
מהי חוויית משתמש ואיך יוצרים חוויה טובה, חוויה ששווה לדבר עליה?

נכיר את עקרונות הבסיס של חוויית המשתמש האופטימלית – שמישות, שימושיות, נגישות, הנאה, אסתטיקה, זמינות, שליטת משתמש ועוד רבים אחרים. נבין למה חברות ענק משקיעות סכומים גבוהים מאוד בשיפור תמידי של חוויית המשתמש שלהם (ROI), נכיר מתודולוגיות עבודה נכונות אשר שמות את המשתמש במרכז (UCD) ונבין את ההבדל המהותי בין נראות לפונקציונאליות. נדון לעומק בעקרונות מתקדמים בחוויית המשתמש, כמו שבירה, שמירה של קונבנציות, עקביות, גמישות ופשטות.

2
תפקיד המאפיין/ת
מה בין אפיון לעיצוב? מה עושה מאפיין/ת חוויית משתמש הלכה למעשה? והיכן עובר הגבול בין- UX ו UI.

אפיון אינו עיצוב ועיצוב אינו אפיון. אלו תחומים נפרדים המתקיימים אחד לצד השני ומפרים האחד את השני. בשיעור נלמד מה עושה מאפיין/ת חוויית משתמש בארגון  ונכיר כלים מתקדמים ליצירת רעיונות לממשקים חדשניים. נלמד כיצד עובדים יחדיו מאפייני חוויית משתמש, מעצבים גרפים, מתכנתים ומנהלי מוצר. נלמד כיצד לבצע אפיון אפקטיבי ומונחה פעולה של מסכים מרכזיים, נכיר מתודולוגיות אפיון שונות ועוד. כדי להגיע לאפיון המנצח נלמד לשלב בין כמה שיטות, שיאפשרו לכם לבחון מספר רב של רעיונות בזמן קצר.

אחד היתרונות של צוות חוויית המשתמש של נטקראפט, הוא השימוש בשיטות סדורות לאפיון ופיצוח קונספטים.  בשיעור נלמד את שיטות האפיון המשרתות אותנו, ביניהן שיטת 6up ושיטת Spectrum.

לבסוף, נכיר את מסמכי האפיון. מסמכי אפיון הממשק הינם התשתית לתהליך העיצוב והפיתוח ולמעשה מלווים את המוצר מאיסוף הרעיונות ועד להשקתו המוצלחת. בשיעור נדון במתודולוגיית האפיון ובכללים ליצירת אפיון נכון.
נבין מהו התוצר של תהליך האפיון וכיצד מעבירים את המידע בצורה נכונה למעצב ולצוותי הפיתוח.

3
תהליכים קוגניטיביים באינטראקציית אדם-מחשב
היכולות הפסיכולוגיות של המשתמש/ת וכיצד הם חווים את המפגש עם מערכות מידע.

בשיעור נצלול אל העולם הקוגניטיבי המרתק של המשתמשים. על מנת ליצור ממשק אפקטיבי, יש להכיר לעומק את המגבלות והיתרונות הקוגניטיביים של המשתמשים, את האופן בו המשתמשים מפענחים וחווים אינטראקציה עם מערכות מידע, ואת נקודת המפגש המופלאה בין אדם למחשב (HCI).

שימוש בעקרונות מדעיים הנו למעשה הבסיס המחקרי עליו נשען כל תחום אפיון חוויית משתמש. נכיר את תאוריית הגשטאלט, תאוריות גילוי אותות, תיאורית הזרקור הקשבי,
Hick's Law ו Fitt's Law- נלמד על תהליכי עיבוד מידע ותהליכי זיכרון ונבין לעומק את התמודדות המשתמש עם העומס הקוגניטיבי המקיף אותו.

4
מחקר מקדים
כלי מחקר חכמים המשפרים ומבטיחים את הצלחת אפיון הממשק

שלב המחקר הוא קריטי להצלחה שלנו כאנשי מקצוע. שימוש נכון בכלי המחקר השונים, יחשפו בפנינו צרכים, בעיות ופתרונות עוד לפני התחלת תהליך האפיון.

בשיעור נלמד מדוע מחקר הוא חיוני לתהליך היצירה וכיצד ניתן בעזרת מחקרים שונים לשפר ואף להבטיח את הצלחת הממשק. נלמד על כמה סוגי מחקרים, כמו מחקר מוצר וארגון, מחקר שוק ומתחרים, ומחקרי משתמשים. כל זאת, תוך הבנה של הכלים והמתודולוגיות שיעזרו לנו בתהליכים ובמחקרים השונים.

בשיעור נשים דגש על User Centered Design, נדון בכלים העומדים לרשותנו להבנה טובה יותר של המשתמשים, נציג דוגמאות ממסמכי פרסונות שיצרנו לאתרים מובילים בישראל, בעולם ועוד.

5
ארכיטקטורת מידע
תכנון וארגון המידע והכרת הנתיבים הקריטיים שעוזרים לתת מענה למשתמשים.

תכנון וארגון ארכיטקטורת המידע הוא אחד הנושאים החשובים והמורכבים ביותר בתהליך האפיון.
הבנת מבנה המערכת והיררכית המידע המרכיבה אותה הם קריטיים לתהליך ולמוצר וחיונית ליצירת מסכים אינטואיטיבים ויעילים.

יצירת מערך ניווט נכון ומבנה מסכים פשוט להבנה יאפשרו למשתמשים לאתר תכנים ולבצע פעולות בפשטות ובמהירות. לשם כך נדרשת היכרות מעמיקה עם תסריטי שימוש, תרחישי שימוש, מבנה וניתוח מערכות ועוד.

בשיעור נדון בשיטות המחקר והמודלים לארגון ארכיטקטורות מידע, נעבור על פקדים, תפריטים, נבנה מסכים ונבין את הנתיבים הקריטיים שיעזרו לנו לתת מענה לקהל המשתמשים.

למעשה, שיעורים אלו הם ארגז הכלים העומד לרשותנו בתור מאפייני חוויית משתמש ולפיכך, בשיעורים אלו נלמד להכיר את הכלים והמתודולוגיות המתקדמות ביותר.

6
עיצוב למובייל
האפיון למובייל הוא חלק בלתי נפרד מהאפיון לסביבת ה-Web.

אפיון לפלטפורמות סמארטפונים, האתגרים המייחדים פלטפורמה זו והכלים העומדים לרשותינו.

בשיעור נדון בתהליכי האפיון בסביבת המובייל לפלטפורמות הסמארטפונים השונות (IOS ול-Android)

נדבר על הפתרונות העומדים לרשותנו היום – Native, Mobile Web, Hybrid ו-Responsive Design. נבין מתי להשתמש בכל פתרון בליווי דוגמאות מתהליכי אפיון שבוצעו הלכה למעשה בפרוייקטים השונים של נטקראפט.

בנוסף, נסביר כיצד יוצרים אפליקציה סלולרית מותאמת,  על המגבלות של הסביבה הניידת ועל היכולות הייחודיות של ממשקי המגע והפלטפורמה הסלולרית. נסקור ממשקים חדשניים בעולם הסלולר ותהליכי הגירה מה-web למובייל.

7
עיצוב רספונסיבי
שיטות עבודה ותרגול חי עם מתודולוגית עבודה חיונית.

עיצוב רספונסיבי היא השיטה הנפוצה ביותר היום ליצירת מוצרים דיגיטלים. בעולם בו הגישה השלטת הנה גישת Mobile First, מוטלת עלינו המשימה להתאים את התכנים הנצרכים על ידי המשתמשים לכל פלטפורמה בה הם בוחרים להשתמש.

בשיעור נלמד על העקרונות המנחים בעת אפיון מוצר רספונסיבי מול מוצר אדפטיבי, נבין מהן נקודות שבירה  וכיצד מתבצעת התממשקות עם צוותי הפיתוח.

8
סדנת תרגול

בסדנה זו נעבור את כל התהליך המתודולוגי שלמדנו עליו עד כה, עד ליצירת אב-טיפוס פעיל. בסדנה נעבוד בקבוצות- אך כל אחד יצור את המוצר הייחודי לו.

בסדנה נקבל בריף (מסמך דרישות) מלקוח ונאפיין מוצר המושתת על התיאוריות שלמדנו- מיצירת רשימת הדרישות והבנת הפרסונות וכלה ביצירת אבטיפוס אינטראקטיבי.

9
E-commerce מסחר דיגיטלי
הכללים לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה.

אתרי מסחר ותהליכי מכירה באינטרנט הפכו לחלק מוביל ומרתק בתחום חוויית המשתמש. בשיעור נדבר על הכללים שמאפשרים לנו לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה – מובייל, טאבלט ו-Web.

נסקור טעויות נפוצות מהתחום ונצפה בדוגמאות מבריקות של כמה מאתרי הקניות המובילים בעולם. בנוסף, ננתח את ההבדלים בין לקוח חדש באתר לבין לקוח חוזר, את המודלים המנטליים של לקוחות דיגיטליים ואת ההבדל בין חוויית הקנייה אונליין לחוויית הקנייה המסורתית.

10
טרנדים ומקורות השראה
היכרות עם מקורות השראה ומתי כדאי לאמץ ולזנוח טרנדים בעולם העיצוב.

במהלך ההרצאה נסקור את החברות המשפיעות ביותר בעולם בתחום עיצוב חוויית המשתמש. נבחן כיצד הן משפיעות על החיים הדיגיטליים
ועל העיצובים שלנו.

במהלך השיעור נבחן מאין אנחנו שואבים השראה, כיצד להשתמש במקורות השראה במהלך עבודה עם הלקוחות ועל החשיבה וההבנה להיכן נושבת הרוח.

11
אינפוגרפיקה ותהליכי עבודה ב- UX
כיצד נתכנן לוח בקרה נכון וכיצד עובדים הדברים "בעולם האמיתי".

בחלקו הראשון של השיעור נבין כיצד נשתמש באמצעים גרפיים להעברת מידע. כיצד נציג כמויות מידע גדולות חזרה למשתמש וכיצד נוכל לתכנן בהצלחה ממשקי משתמש מורכבים עם לוחות בקרה מורכבים (Dashboards).

בחלקו השני של השיעור נלמד מה מחפשת התעשייה במאפיין חוויית משתמש וכיצד לפרש אילו תכונות מעסיקים מחפשים באיש חוויית המשתמש האולטימטיבי. בנוסף, נלמד לעומק על שתי שיטות העבודה הנהוגות כיום בתעשיה – Waterfall ו- Agile.

12
תיקי עבודות ברשת
כיצד נראה פורטפוליו מוצלח? מה מחפשים המעסיקים?

שיעור זה מתמקד בשיווק העצמי של כל אחד מהתלמידים בתום הקורס, בשיטות לבניית פורטפוליו ברשת, בטיפים רלוונטיים לראיונות עבודה ובעצות מעשיות לבניית קורות חיים מרשימים.

13
סדנת פרויקטי גמר

בסדנה זו תלמדו כיצד לאפיין מוצר מהבסיס (רעיון, מחקר, תכנון) ועד הפקתו (עיצוב ופרוטוטייפ).

הסדנה מסכמת את הנושאים שלמדנו לאורך הקורס כולו, ומטרתו העיקרית להפיק פרויקט בהיקף גדול, שיהווה את גולת הכותרת של תיק העבודות שלכם

 

14
סיום הקורס והגשת עבודות הגמר
בשיעור האחרון יוצגו פרויקטי הגמר של התלמידים.

בשיעור זה נקיים את הגשת עבודות הגמר אל מול שלושה מעריכים חיצוניים ופנימיים. מעריכים אלו הם אנשי מקצוע ואקדמיה מובילים בתעשייה אשר ביכולתם לספק נקודות מבט נרחבות ומקצועיות על העבודות המוגשות. התלמידים מתנסים בשיעור זה ביצירת מצגת מקצועית למשקיעים, הצגת פתרונות ועמידה מול קהל.

בסיום ההגשות נקיים מסיבת סיום קטנה ושיחה פתוחה על העתיד והאופק המקצועי של התחום כולו.

הכירו את המרצים שלכם

תמונה11

מייקל פבר

מייקל פבר

בוגר תואר ראשון HIT, תואר שני ב-Design Management, בצלאל ירושלים. מומחה לפיתוח מותג ותדמית.

מייקל פבר

מנהל תחום עיצוב ואפיון בנטקראפט חיפה

בוגר תואר ראשון HIT, תואר שני ב-Design Management, בצלאל ירושלים. מומחה לפיתוח מותג ותדמית.

Irmi-Arieli

ירמי אריאלי

ירמי אריאלי

בכירי המרצים בישראל בתחומי העיצוב והגרפיקה, בעל ניסיון של 18 שנה בהוראה והדרכה ומכותבי סדרת הספרים “המדריך המלא לאילוסטרייטור” ו״קיצורים בפוטושופ״ . במהלך השנים האחרונות לימד עיצוב וגרפיקה בבצלאל, שנקר, הדסה, מנטור, ויצו חיפה, מכללת רופין ומכללת פרוג. בעליו של סטודיו עצמאי המתמחה בעיצוב וביצוע גרפי לעולמות הדפוס והאופנה.

ירמי אריאלי

מרצה לקורס העיצוב המורחב

בכירי המרצים בישראל בתחומי העיצוב והגרפיקה, בעל ניסיון של 18 שנה בהוראה והדרכה ומכותבי סדרת הספרים “המדריך המלא לאילוסטרייטור” ו״קיצורים בפוטושופ״ . במהלך השנים האחרונות לימד עיצוב וגרפיקה בבצלאל, שנקר, הדסה, מנטור, ויצו חיפה, מכללת רופין ומכללת פרוג. בעליו של סטודיו עצמאי המתמחה בעיצוב וביצוע גרפי לעולמות הדפוס והאופנה.

yariv ben eliezer

יריב בן אליעזר

יריב בן אליעזר

בכיר בנטקראפט. כיום מוביל את פרויקט שטראוס מים. מומחה לאינטראקציות ומיקרו-אינטראקציות UX UI מעצב
מרצה מוביל ואחראי תחום לימודי התוכנות בקורסי עיצוב הממשקים.

יריב בן אליעזר

מרצה בכיר, מוביל ואחראי תחום לימודי התוכנות בקורסי עיצוב הממשקים.

בכיר בנטקראפט. כיום מוביל את פרויקט שטראוס מים. מומחה לאינטראקציות ומיקרו-אינטראקציות UX UI מעצב
מרצה מוביל ואחראי תחום לימודי התוכנות בקורסי עיצוב הממשקים.

קודם
הבא

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

רוצים לשמוע עוד?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם