אפיון מוצרים דיגיטליים ומערכות מורכבות
אפיון מוצרים דיגיטליים ומערכות מורכבות
נטקראפט אקדמי הינה האקדמיה המובילה בעולמות הדיגיטל וההייטק כבר יותר מ- 15 שנה.
והחל משנת 2017 חלק מקבוצת Elad Software System, בית התכונה המוביל בישראל, שהביאה עימה יתרונות רבים לסטודנטים שלנו.
קבוצת Elad Software Systems, בעלת יותר מ-1,200 עובדים שנושמים, עובדים ויוצרים את הפרויקטים הגדולים והמתקדמים בתחומי ה– UI/UX , פיתוח, CRM, אי קומרס, BI וניהול מוצר לסטארטאפים לצד החברות המובילות והותיקות במשק.
We teach what we practice
קבוצת Elad העניקה לאקדמיה חיבור לתעשיית ההייטק שאין לאף אקדמיה אחרת, בכך שאצלנו הסטודנטים לומדים את מקצועות ההייטק והדיגיטל מהאנשים המובילים בענף וגם מאיישים משרות רבות בקבוצת אלעד ובחברות מובילות אחרות במשק.
31 מפגשים 4 שעות כל מפגש,
קורס ערב, 17:00-21:00 ימי ה'
104 שעות + 20 שעות תרגול בסדנא
סדנאות הכנה לעבודה בתום הקורס
תמיכה וליווי אישי צמוד גם ביום שאחרי הקורס
משרדי נטקראפט, הירקון 23 בני ברק
נטקראפט אקדמי הינה האקדמיה המובילה בעולמות הדיגיטל וההייטק כבר יותר מ- 15 שנה.
והחל משנת 2017 חלק מקבוצת Elad Software System, בית התכונה המוביל בישראל, שהביאה עימה יתרונות רבים לסטודנטים שלנו.
קבוצת Elad Software Systems, בעלת יותר מ-1,200 עובדים שנושמים, עובדים ויוצרים את הפרויקטים הגדולים והמתקדמים בתחומי ה– UI/UX , פיתוח, CRM, אי קומרס, BI וניהול מוצר לסטארטאפים לצד החברות המובילות והותיקות במשק.
We teach what we practice
קבוצת Elad העניקה לאקדמיה חיבור לתעשיית ההייטק שאין לאף אקדמיה אחרת, בכך שאצלנו הסטודנטים לומדים את מקצועות ההייטק והדיגיטל מהאנשים המובילים בענף וגם מאיישים משרות רבות בקבוצת אלעד ובחברות מובילות אחרות במשק.
נכיר את עקרונות הבסיס של חוויית המשתמש האופטימלית – שמישות, שימושיות, נגישות, הנאה, אסתטיקה, זמינות, שליטת משתמש ועוד רבים אחרים. נבין למה חברות ענק משקיעות סכומים גבוהים מאוד בשיפור תמידי של חוויית המשתמש שלהם (ROI), נכיר מתודולוגיות עבודה נכונות אשר שמות את המשתמש במרכז (UCD) ונבין את ההבדל המהותי בין נראות לפונקציונאליות. נדון לעומק בעקרונות מתקדמים בחוויית המשתמש, כמו שבירה, שמירה של קונבנציות, עקביות, גמישות ופשטות.
אפיון אינו עיצוב ועיצוב אינו אפיון. אלו תחומים נפרדים המתקיימים אחד לצד השני ומפרים האחד את השני. בשיעור נלמד מה עושה מאפיין/ת חוויית משתמש בארגון ונכיר כלים מתקדמים ליצירת רעיונות לממשקים חדשניים. נלמד כיצד עובדים יחדיו מאפייני חוויית משתמש, מעצבים גרפים, מתכנתים ומנהלי מוצר. נלמד כיצד לבצע אפיון אפקטיבי ומונחה פעולה של מסכים מרכזיים, נכיר מתודולוגיות אפיון שונות ועוד. כדי להגיע לאפיון המנצח נלמד לשלב בין כמה שיטות, שיאפשרו לכם לבחון מספר רב של רעיונות בזמן קצר.
אחד היתרונות של צוות חוויית המשתמש של נטקראפט, הוא השימוש בשיטות סדורות לאפיון ופיצוח קונספטים. בשיעור נלמד את שיטות האפיון המשרתות אותנו, ביניהן שיטת 6up ושיטת Spectrum.
לבסוף, נכיר את מסמכי האפיון. מסמכי אפיון הממשק הינם התשתית לתהליך העיצוב והפיתוח ולמעשה מלווים את המוצר מאיסוף הרעיונות ועד להשקתו המוצלחת. בשיעור נדון במתודולוגיית האפיון ובכללים ליצירת אפיון נכון.
נבין מהו התוצר של תהליך האפיון וכיצד מעבירים את המידע בצורה נכונה למעצב ולצוותי הפיתוח.
בשיעור נצלול אל העולם הקוגניטיבי המרתק של המשתמשים. על מנת ליצור ממשק אפקטיבי, יש להכיר לעומק את המגבלות והיתרונות הקוגניטיביים של המשתמשים, את האופן בו המשתמשים מפענחים וחווים אינטראקציה עם מערכות מידע, ואת נקודת המפגש המופלאה בין אדם למחשב (HCI).
שימוש בעקרונות מדעיים הנו למעשה הבסיס המחקרי עליו נשען כל תחום אפיון חוויית משתמש. נכיר את תאוריית הגשטאלט, תאוריות גילוי אותות, תיאורית הזרקור הקשבי,
Hick's Law ו Fitt's Law- נלמד על תהליכי עיבוד מידע ותהליכי זיכרון ונבין לעומק את התמודדות המשתמש עם העומס הקוגניטיבי המקיף אותו.
שלב המחקר הוא קריטי להצלחה שלנו כאנשי מקצוע. שימוש נכון בכלי המחקר השונים, יחשפו בפנינו צרכים, בעיות ופתרונות עוד לפני התחלת תהליך האפיון.
בשיעור נלמד מדוע מחקר הוא חיוני לתהליך היצירה וכיצד ניתן בעזרת מחקרים שונים לשפר ואף להבטיח את הצלחת הממשק. נלמד על כמה סוגי מחקרים, כמו מחקר מוצר וארגון, מחקר שוק ומתחרים, ומחקרי משתמשים. כל זאת, תוך הבנה של הכלים והמתודולוגיות שיעזרו לנו בתהליכים ובמחקרים השונים.
בשיעור נשים דגש על User Centered Design, נדון בכלים העומדים לרשותנו להבנה טובה יותר של המשתמשים, נציג דוגמאות ממסמכי פרסונות שיצרנו לאתרים מובילים בישראל, בעולם ועוד.
תכנון וארגון ארכיטקטורת המידע הוא אחד הנושאים החשובים והמורכבים ביותר בתהליך האפיון.
הבנת מבנה המערכת והיררכית המידע המרכיבה אותה הם קריטיים לתהליך ולמוצר וחיונית ליצירת מסכים אינטואיטיבים ויעילים.
יצירת מערך ניווט נכון ומבנה מסכים פשוט להבנה יאפשרו למשתמשים לאתר תכנים ולבצע פעולות בפשטות ובמהירות. לשם כך נדרשת היכרות מעמיקה עם תסריטי שימוש, תרחישי שימוש, מבנה וניתוח מערכות ועוד.
בשיעור נדון בשיטות המחקר והמודלים לארגון ארכיטקטורות מידע, נעבור על פקדים, תפריטים, נבנה מסכים ונבין את הנתיבים הקריטיים שיעזרו לנו לתת מענה לקהל המשתמשים.
למעשה, שיעורים אלו הם ארגז הכלים העומד לרשותנו בתור מאפייני חוויית משתמש ולפיכך, בשיעורים אלו נלמד להכיר את הכלים והמתודולוגיות המתקדמות ביותר.
אפיון לפלטפורמות סמארטפונים, האתגרים המייחדים פלטפורמה זו והכלים העומדים לרשותינו.
בשיעור נדון בתהליכי האפיון בסביבת המובייל לפלטפורמות הסמארטפונים השונות (IOS ול-Android)
נדבר על הפתרונות העומדים לרשותנו היום – Native, Mobile Web, Hybrid ו-Responsive Design. נבין מתי להשתמש בכל פתרון בליווי דוגמאות מתהליכי אפיון שבוצעו הלכה למעשה בפרוייקטים השונים של נטקראפט.
בנוסף, נסביר כיצד יוצרים אפליקציה סלולרית מותאמת, על המגבלות של הסביבה הניידת ועל היכולות הייחודיות של ממשקי המגע והפלטפורמה הסלולרית. נסקור ממשקים חדשניים בעולם הסלולר ותהליכי הגירה מה-web למובייל.
עיצוב רספונסיבי היא השיטה הנפוצה ביותר היום ליצירת מוצרים דיגיטלים. בעולם בו הגישה השלטת הנה גישת Mobile First, מוטלת עלינו המשימה להתאים את התכנים הנצרכים על ידי המשתמשים לכל פלטפורמה בהם הם בוחרים להשתמש.
שיעור נלמד על העקרונות המנחים בעת אפיון מוצר רספונסיבי מול מוצר אדפטיבי, נבין מהן נקודות שבירה וכיצד מתבצעת התממשקות עם צוותי הפיתוח.
בסדנה זו נעבור את כל התהליך המתודולוגי שלמדנו עליו עד כה, עד ליצירת אב-טיפוס פעיל. בסדנה נעבוד בקבוצות- אך כל אחד יצור את המוצר הייחודי לו.
בסדנה נקבל בריף (מסמך דרישות) מלקוח ונאפיין מוצר המושתת על התיאוריות שלמדנו- מיצירת רשימת הדרישות והבנת הפרסונות וכלה ביצירת אבטיפוס אינטראקטיבי.
אתרי מסחר ותהליכי מכירה באינטרנט הפכו לחלק מוביל ומרתק בתחום חוויית המשתמש. בשיעור נדבר על הכללים שמאפשרים לנו לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה – מובייל, טאבלט ו-Web.
נסקור טעויות נפוצות מהתחום ונצפה בדוגמאות מבריקות של כמה מאתרי הקניות המובילים בעולם. בנוסף, ננתח את ההבדלים בין לקוח חדש באתר לבין לקוח חוזר, את המודלים המנטליים של לקוחות דיגיטליים ואת ההבדל בין חוויית הקנייה אונליין לחוויית הקנייה המסורתית.
במהלך ההרצאה נסקור את החברות המשפיעות ביותר בעולם בתחום עיצוב חוויית המשתמש. נבחן כיצד הן משפיעות על החיים הדיגיטליים
ועל העיצובים שלנו.
במהלך השיעור נבחן מאין אנחנו שואבים השראה, כיצד להשתמש במקורות השראה במהלך עבודה עם הלקוחות ועל החשיבה וההבנה להיכן נושבת הרוח.
בחלקו הראשון של השיעור נבין כיצד נשתמש באמצעים גרפיים להעברת מידע. כיצד נציג כמויות מידע גדולות חזרה למשתמש וכיצד נוכל לתכנן בהצלחה ממשקי משתמש מורכבים עם לוחות בקרה מורכבים (Dashboards).
בחלקו השני של השיעור נלמד מה מחפשת התעשייה במאפיין חוויית משתמש וכיצד לפרש אילו תכונות מעסיקים מחפשים באיש חוויית המשתמש האולטימטיבי. בנוסף, נלמד לעומק על שתי שיטות העבודה הנהוגות כיום בתעשייה – Waterfall ו Agile.
שיעור זה מתמקד בשיווק העצמי של כל אחד מהתלמידים בתום הקורס, בשיטות לבניית פורטפוליו ברשת, בטיפים רלוונטיים לראיונות עבודה ובעצות מעשיות לבניית קורות חיים מרשימים.
בסדנה זו תלמדו כיצד לאפיין מוצר מהבסיס (רעיון, מחקר, תכנון) ועד הפקתו (עיצוב ופרוטוטייפ).
הסדנה מסכמת את הנושאים שלמדנו לאורך הקורס כולו, ומטרתו העיקרית להפיק פרויקט בהיקף גדול, שיהווה את גולת הכותרת של תיק העבודות שלכם
בשיעור זה נקיים את הגשת עבודות הגמר אל מול שלושה מעריכים חיצוניים ופנימיים. מעריכים אלו הם אנשי מקצוע ואקדמיה מובילים בתעשייה אשר ביכולתם לספק נקודות מבט נרחבות ומקצועיות על העבודות המוגשות. התלמידים מתנסים בשיעור זה ביצירת מצגת מקצועית למשקיעים, הצגת פתרונות ועמידה מול קהל.
בסיום ההגשות נקיים מסיבת סיום קטנה ושיחה פתוחה על העתיד והאופק המקצועי של התחום כולו.
אלעד קמפוס (לשעבר נטקראפט אקדמי)
כתובת: הירקון 23, בני ברק
טלפון: 03-578-6660
אלעד קמפוס (לשעבר נטקראפט אקדמי)
כתובת: הירקון 23, בני ברק
טלפון: 03-578-6660