קורס עיצוב ממשקים

הקורס הקרוב:

הכשרה למוצרים דיגיטליים

הקורס הקרוב

מחיר הקורס

9,700 ₪ + מע"מ
משרדי נטקראפט, הירקון 23 בני ברק

נושאי הלימוד

  • מבוא לחוויית משתמש

    כניסה לעולם עיצוב חווית המשתמש – שינוי תפיסה

    מהי חוויית משתמש ומה משפיע עליה?  נדבר על אבני הבסיס של חוויית המשתמש האופטימלית – שמישות, שימושיות, נגישות, הנאה, אסתטיקה, זמינות ושליטת משתמש.

    נדון לעומק בעקרונות מתקדמים בחוויית המשתמש, כמו שמירה של קונבנציות, עקביות, גמישות ופשטות.

    בנוסף, נבין את תפקידו ומטרותיו של המעצב בארגונים שונים (סטארט-אפ, חברת פרויקטים).

  • אפיון ממשק מבוסס דפדפן

    הכרות עם יכולות הממשק בסביבת הדפדפן ופתרונות למגבלות

    הדפדפן הוא הסביבה הטבעית לממשקי web כדי לאפיין ולעצב נכון לסביבת הדפדפן חשוב שנכיר את היכולות הטכנולוגיות של הממשק בסביבת הדפדפן, כמו גם יכולות חדשות שההתפתחויות הטכנולוגיות מעמידות לרשותנו. נדון בהתנהגות הגלילה ו-Foldline בפתרונות להתאמת ממשקים לרזולוציות שונות ועוד.

  • כללים לעיצוב ממשק אפקטיבי

    כיצד מוצאים את האיזון הראוי על תהליך יצירת תחושת סיפוק אצל המשתמש

    נעבור על כללי היסוד לעיצוב ממשקים, על תהליך יצירת תחושת סיפוק אצל המשתמשים ועל אופטימיזציית תכנים לסריקה.

    בשיעור נלמד את כללי היסוד המבטיחים חוויית משתמש טובה. נתייחס לנושאים כמו אפיון מבנה אופטימאלי ואפקטיבי של מסכים, הנעת משתמשים לפעולה, סיפוק מיידי של המשתמשים, צמצום תסכול ונקודות חיכוך, התאמת תכנים לסריקה ועוד.

  • תפיסה מרחבית וקשב חזותי

    יכולותיהם ומגבלותיהם של המשתמשים וכיצד הוא/היא חווים את המפגש עם מערכות מידע?

    מהן מגבלותיו של המשתמש וכיצד הוא חווה את המפגש עם מערכות מידע?

    בשיעור נצלול אל העולם הקוגניטיבי המרתק של המשתמשים. על מנת ליצור ממשק אפקטיבי, חייבים להבין את מגבלותיו של המשתמש, ואת האופן בו הוא מפענח וחווה אינטראקציה עם מערכות מידע. זוהי למעשה נקודת המפגש הקריטית בין אדם למכונה.

    נלמד מהם מודלים מנטאליים וכיצד מתאימים ממשקים למודלים אלו, נבין כיצד המשתמש מפנה קשב לגירויים וויזואליים וכיצד לגרום לו או לה "לשים לב", וכיצד בנייה נכונה של היררכיית תכנים ושימוש בעקרונות מבוססים מחקרית כמו פסיכולוגיית הגשטלט, תאוריות עיבוד מידע Hick's Law ותפיסה מרחבית, מסייעים למשתמש להתמודד עם עומס תוכן ועוזרים להניע לפעולה.

  • ארכיטקטורת מידע

    תכנון וארגון המידע והכרת הנתיבים הקריטיים שעוזרים לתת מענה למשתמשים

    תכנון וארגון המידע והכרת הנתיבים המרכזיים הנם תהליכי עבודה קריטיים שנותנים מענה למשתמשים בכל הקשור לתכנון המסע שלהם בנבכי המערכת, על מנת ליצור מסכים אינטואיטיביים אשר יאפשרו למשתמשים לאתר תכנים ולבצע פעולות בפשטות ובמהירות.

     

  • סביבת המובייל: עיצוב אפליקציות ואתרים למכשירים ניידים

    פלטפורמות מכשירי המובייל ותהליכי העיצוב בסביבה הסלולרית

    עיצוב לפלטפורמות סמארטפונים והפתרונות העומדים לרשותנו:

    בשיעור נדון בתהליכי העיצוב בסביבת המובייל למערכות ההפעלה השונות IOS, Android

    נדבר על הפתרונות העומדים לרשותנו היום – native, mobile web, hybrid ו-responsive design.  נבין מתי להשתמש בכל פתרון בליווי דוגמאות מתהליכי עיצוב אמיתיים.

    בנוסף, נסביר כיצד יוצרים אפליקציה מצליחה, על היכולות של הסביבה הניידת, היכולות הייחודיות של ממשקי המגע ונסקור ממשקים חדשניים בעולם המובייל.

  • עיצוב רספונסיבי

    שיטות עבודה ותרגול חי עם שיטת עבודה מנצחת

    עיצוב רספונסיבי היא השיטה הנפוצה ביותר היום ליצירת מוצרים דיגיטלים. ועדיין, מעטים מבינים באמת את השינוי הגדול שנעשה במתודולוגית העבודה ואת עקרונות העיצוב והאפיון החדשים.

    בשיעור נלמד על העקרונות המנחים בעת עיצוב מוצר רספונסיבי, נקודות השבירה, עיצוב רספונסיבי מול אדפטיבי, המתודולוגיה ותהליכי העבודה החדשים ועל ההתממשקות עם הפיתוח.

  • כלים לעיצוב למסך והעברת חומרים לפיתוח

    על תהליך עבודת המעצב מול צוותי הפיתוח בעולם העיצוב האינטראקטיבי

    בשיעור נעבור על כל הסטנדרטים והכלים המקובלים כיום בעיצוב אינטראקטיבי, על מנת שנוכל להעביר את החזון העיצובי שלנו בצורה הטובה ביותר לאנשי הפיתוח. כלים אלו יסייעו לנו בשיפור נראות המוצר הסופי כפי שתכננו בתהליך עבודת העיצוב שלנו.

  • טרנדים ומקורות השראה

    היכרות עם מקורות השראה ומתי כדאי לאמץ ולזנוח טרנדים בעולם העיצוב

    טרנד הוא אופנה חולפת. איך נדע מתי כדאי לנו לעלות על הגל ומתי לרדת?

    במהלך ההרצאה נסקור את שלוש החברות המשפיעות ביותר בעולם בתחום עיצוב חוויית המשתמש. נבחן כיצד הן משפיעות על החיים הדיגיטליים ועל העיצובים שלנו.

    במהלך השיעור נבחן מהיכן אנחנו מקבלים את מקורות ההשראה שלנו, כיצד להשתמש במקורות השראה במהלך עבודה עם הלקוחות ועל החשיבה וההבנה להיכן נושבת הרוח.

  • טכנולוגיה למעצבים ומאפיינים

    עולם הקוד והפיתוח ותפקיד המפתח בתהליך יצירת המוצר

    איש חוויית משתמש מוצלח חייב להכיר גם את צד הפיתוח. אנו מציעים לכם שיעור חווייתי שבמסגרתו נלמד על עולם הקוד והפיתוח ועל תפקיד המפתח בתהליך יצירת המוצר. אל דאגה, לא תתבקשו לכתוב קוד, אבל אנחנו כן נלמד אתכם מושגים מעולם הפיתוח. נציג לכם את היכולות הטכנולוגיות ש-HTML ,JavaScript ו-CSS מציעות כיום כדי לספק לכם תמונה רחבה ומקצועית יותר.

    בין השאר נפריח אגדות אורבניות על תהליכי הפיתוח ונבין מה זה HTML5 ואיך הוא יכול לשנות את הדרך שבה אנחנו מאפיינים ומעצבים היום מוצר.

  • כלים לניתוח ולכריית נתונים

    הכלים ללמידת התנהגות המשתמשים בזמן-אמת

    כלי כריית נתונים (Data Mining) הפכו לחלק מארגז הכלים של המעצב. כלי כריית הנתונים מאפשרים לנו ללמוד את התנהגות המשתמשים בזמן אמת וכתוצאה מכך לשפר את חווייתם.

    נלמד להכיר את הכלי הנפוץ והמרשים ביותר – גוגל אנליטיקס (Google analytics) ונבין כיצד הוא יכול לשפר משמעותית את עבודתנו ומה בעצם אנו יכולים ללמוד על המשתמשים דרכו.

  • נגישות בעיצוב

    הקווים המנחים של נגישות לאינטרנט

    הקווים המנחים של נגישות לאינטרנט מציבים בפני המעצבים אתגר מקצועי הדורש מיומנות רבה ואדפטציה של חווית משתמש לגולשים בעלי צרכים מיוחדים המעצב חייב (עם דגש על חייב) ללמוד לבצע בדיקות רבות לשימוש חוקי של ניגודיות, יחסי גרפיקה וטקסט, קריאות, שימוש נכון באלמנטים אינטראקטיביים ואנימציות.

  • תיקי עבודות

    כיצד נראה פורטפוליו מוצלח? מה מחפשים המעסיקים?

    איך לבנות תיק עבודות ראוי שבאמצעותו נוכל להתמודד על משרות נחשקות אחרי שיצרנו עבודות שעושות

    אחרי שיצרנו עבודות שעושות לנו טוב, נחשוב על קהל היעד המתאים לנו. ניערך למה המעסיקים (באמת) מחפשים במועמדים.

    נציץ לתוך מוחו הקודח והמיוסר של המעסיק הפוטנציאלי שלכם, שבסה"כ מחפש את האחד או האחת!

  • סיכום והמשך הלאה

    הצגת פרויקט סיכום

    בשיעור האחרון יוצגו פרויקטי הסיום שלכם,התלמידים. נדבר על המגמות המובילות בעולם חוויית המשתמש עם דגש על מגמות עתידיות.

    בסיום הקורס נציג את האפשרויות להמשך למידה עצמית מותאמת לתלמיד. נחלק תעודות, וכמובן, נערוך מסיבת סיום קטנה.

  • הצג נושאים נוספים>

צוות המרצים

  • ד"ר עופר מונר

    מנהל מקצועי של האקדמיה

    ד"ר עופר מונר

    מנהל מקצועי של האקדמיה

    דוקטור לפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת ת"א ומומחה למערכות מורכבות והנדסת גורמי אנוש. יועץ לתחום ממשקי משתמש מורכבים מעל ל-8 שנים. מחבר הספר: Interaction Psychology – Human Experience      

  • עופר הולצמן

    סמנכ"ל חווית משתמש ועיצוב

    עופר הולצמן

    סמנכ"ל חווית משתמש ועיצוב

    חי את העולם הדיגיטלי מהתקופה שלהוריד קובץ היה לוקח יומיים, עם מעל 10 שנות ניסיון בתחום העצוב. אוהב את החשיבה הלוגית שבאפיון מול הקריאטיביות שבעיצוב.

  • ניר נבות

    יו''ר אגודת המעצבים הגרפים בישראל

    ניר נבות

    יו''ר אגודת המעצבים הגרפים בישראל

    בעל ניסיון כארט דירקטור באמדוקס של מעל 12 שנה, ארט דירקטור לשעבר בנטקראפט, וממייסדי תחרות Top Talent Award

  • שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    מפתח את עולמות הדיגיטל של חברות וארגונים. מגדיר מוצרים, מאפיין אתרים, אפליקציות וערוצים, חושב על טובת הלקוח והארגון
    מרצה, מנטור ויועץ בנשמה, 20 שנה בתעשייה ועדיין אופטימי:)

  • רן לירון

    מוותיקי תחום ה-UX בארץ

    רן לירון

    מוותיקי תחום ה-UX בארץ

    ממקימי Netcraft Academy. לאחר מכן הקים והוביל את קבוצת ה-UX בחברת NICE. כיום רן מנהל את תחום ה-UX בחברת Varonis ומשמש כמנטור UX ב-Google Launchpad.  

  • גיל נקר

    אדריכל, מעצב, מפתח FED ומרצה מ- 1999

    גיל נקר

    אדריכל, מעצב, מפתח FED ומרצה מ- 1999

    בעל תואר שני בארכיטקטורה, מתמחה בתחום התכנון והייצור הדיגיטאליים. מרצה וחבר ועדת הוראה במכללה למנהל. עוסק בפיתוח הכשרות ומייזמי חדשנות המשלבים עיצוב וטכנולוגיה ועיצוב המידע בסביבות web.

  • אסף באר

    מומחה CRO ומאפיין חוויית משתמש

    אסף באר

    מומחה CRO ומאפיין חוויית משתמש

    בעל רקע בתכנות, ניהול פיתוח וייעוץ עסקי. עושה דוקטורט בפסיכולוגיה קוגניטיבית. מתמקד בגידול עסקים דיגיטליים על בסיס ניתוח תהליכים, התנהגות גולשים ועיצוב מונחה נתונים.

רוצים לקחת את הקריירה שלכם לשלב הבא?

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור