עיצוב ממשקים

הקורס הקרוב:

הכשרה למוצרים דיגיטליים

הקורס הקרוב

מחיר הקורס

9,700 ₪ + מע"מ
משרדי נטקראפט, הירקון 23 בני ברק

נושאי הלימוד

  • מבוא לחוויית משתמש

    כניסה לעולם עיצוב חווית המשתמש – שינוי תפיסה

    מהי חוויית משתמש ומה משפיע עליה? כיצד היא משנה את התפיסה הקיימת בעולם העיצוב?

    בשיעור נכיר את התחום ונדבר על אבני הבסיס של חוויית המשתמש האופטימלית – שמישות, שימושיות, נגישות, הנאה, אסתטיקה, זמינות ושליטת משתמש.

    נדון לעומק בעקרונות מתקדמים בחווית המשתמש, כמו שמירה של קונבנציות , עקביות, גמישות ופשטות. בנוסף, נבין את תפקידו ומטרותיו של העמצב בארגונים שונים (סטארט-אפ, חברת פרויקטים)

  • אפיון ממשק מבוסס דפדפן

    הכרות עם המגבלות של הממשק בסביבת הדפדפן ופתרונות מתאימים

    הדפדפן הוא הסביבה הטבעית לממשקי web. כדי לאפיין נכון את סביבת הדפדפן חשוב שנכיר את המגבלות הטכנולוגיות של הממשק בסביבת הדפדפן, כמו גם יכולות חדשות שההתפתחויות הטכנולוגיות מעמידות לרשותנו. נדון בהתנהגות הגלילה ו- Foldline, בפתרונות להתאמת ממשקים לרזולוציות שונות ועוד.

  • כללים לעיצוב ממשק אפקטיבי

    כיצד מוצאים את האיזון הראוי על תהליך יצירת תחושת סיפוק אצל המשתמש

    נעבור על כללי היסוד לאפיון ממשקים, על תהליך יצירת תחושת סיפוק אצל המשתמשים ועל אופטימיזציית תכנים. אפיון פשוט ונטול פיצ'רים עלול לשעמם את המשתמש. מנגד, ריבוי פיצ'רים יכול להעמיס על המערכתף לבלבל את המשתמש ולהוביל לנטישה. כיצד מוצאים את האיזון הראוי?

    בשיעור נלמד את הכללים היסודיים תוך התייחסות לנושאים כמו:

    • אפיון מבנה אפקטיבי של מסכים
    • התאמת הממשק למודלים מנטליים
    • הנעת משתמשים לפעולה
    • שימוש בקונבנציות אל מול שבירת קונבנציות
    • סיפוק מיידי של המשתמשים
    • הכנסת כיף למוצר הסופי
    • צמצום טרחה וחיכוך
    • התאמת תכנים לסריקה עוד.
  • תפיסה מרחבית וקשב חזותי

    מהן מגבלותיו של המשתמש וכיצד הוא חווה את המפגש עם מערכות מידע?

    בשיעור נצלול אל העולם הקוגנטיבי המרתק של המשתמשים. על מנת ליצור ממשק אפקטיבי, חייבים להבין את מגבלותיו של המשתמש ואת האופן בו הוא מפענח וחווה אינטראקציה עם מערכות מידע. זוהי למעשה נקודת המפגש הקריטית בין אדם למכונה.

    נלמד מהם מודלים מנטאליים וכיצד מתאימים ממשקים למודלים אלו, נבין כיצד המשתמש מפנה קשב לגירויים ויזואליים וכיצד לגרום לו או לה "לשים לב", כיצד בנייה נכונה של היררכיית תכנים ושימוש בעקרונות מבוססים מחקרית כמו פסיכולגיית הגשטלט, תאוריית עיבוד מידע Hick`s Law ותפיסה מרחבית מסייעים למשתמש להתמודד עם עומס תוכן ועוזרים להניע לפעולה.

  • ארכיטקטורת מידע ונגישות

    תכנון וארגון ארכיטקטורת המידע הוא אחד הנושאים החשובים והמורכבים ביותר בתהליך האיפיון

    תכנון וארגון המידע והכרת הנתיבים המרכזיים הנם תהליכי עבודה קריטיים שנותנים מענה למשתמשים בכל הקשור לתכנון המסע שלהם בנבכי המערכת.

    יצירת מערך ניווט ומבנה מסכים אינטואיטיביים יאפשרו להשתמש לאתר תכנים ולבצע פעולות בפשטות ובמהירות. לשם כך נדרש מחקר מקדים והכרות מעמיקה עם Design Patterns &Best practices.

     

  • עיצוב רספונסיבי

    שיטות עבודה ותרגול חי עם שיטת עבודה מנצחת

    עיצוב רספונסיבי היא השיטה הנפוצה ביותר היום ליצירת מוצרים דיגיטלים. ועדין, מעטים מבינים באמת את השינוי הגדול שנעשה במתודולוגית העבודה ואת עקרונות העיצוב והאפיון החדשים.

    בשיעור נלמד על העקרונות המנחים בעת אפיון מוצר רספונסיבי, נקודות השבירה וכיפוף, עיצוב רספונסיבי מול אדפטיבי, המתודולוגיה ותהליכי העבודה החדשים ועל ההתמשקות עם הפיתוח.

  • טרנדים ומקורות השראה

    היכרות עם מקורות השראה ומתי כדאי לאמץ ולזנוח טרנדים בעולם העיצוב

    טרנד הוא אופנה חולפת. איך נדע מתי כדאי לנו לעלות על הגל ומתי לרדת?

    במהלך ההרצאה נסקור את שלוש החברות המשפיעות ביותר בעולם בתחום עיצוב חוויית המשתמש. נבחן כיצד הן משפיעות על החיים הדיגיטליים ועל העיצובים שלנו.

    במהלך השיעור נבחן מהיכן אנחנו מקבלים את מקורות ההשראה שלנו, כיצד להשתמש במקורות השראה במהלך עבודה עם הלקוחות ועל החשיבה וההבנה להיכן נושבת הרוח.

  • להגיע לאפיון הנכון

    הכרה של שיטות עבודה לבחינת רעיונות מגוונים בזמן קצר

    כדי להגיע לאפיון הנכון למוצר צריך להיעזר בשיטות ובכלים המתאימים. האפיון מתבצע בתהליך עבודה קריאטיבי המשלב מספר שיטות המאפשרות לנו לבחון רעיונות רבים ומגוונים בזמן קצר.

    בשיעור נלמד את שיטות האפיון המשרתות אותנו, ביניהן שיטת 6UP, שיטת הגריד ושיטת הספקטרום.

  • עיצוב, אסתטיקה ואינפוגרפיקה

    קווים המנחים לאפיון ממשק אסתטי ושימוש באינפוגרפיה ככלי להעברת מידע

    לאסתטיקה יש תפקיד חשוב בעולם הממשק וחוויית המשתמש כבר בשלב האפיון הראשוני. נדון בקווים המנחים לאפיון ממשק אסתטי ושימוש באינפוגרפיה ככלי להעברת מידע.

    במהלך השיעור נבין את הסוגים השונים של האינפוגרפיקות ומהי הדרך הטובה לשימוש בכל אחת מהן.

  • User Centered Design

    כללים לביצוע מחקר משתמשים מקדים, תהליכי הפרסונות ואפיון UX

    היכרות עם המגבלות האנושיות של המשתמש אינה מספיקה בכדי לייצר ממשק מצוין. לשם כך חובה להכיר את המשתמשים האמיתיים של המערכת.

    כדי לייצר מוצר אהוב ושמיש, נדון באמצעים העומדים לרשותנו להבנה טובה יותר של המשתמשים.

    בשיעור נלמד מהי מתודלוגית ה-UCD ומתי נשתמש בה. נלמד כללים לביצוע מחקר משתמשים מקדים ונדבר על תהליכי הפרסונות ואפיון UX. בנוסף נציג דוגמאות אמיתיות ממסמכי פרסונות שיצרנו לאתרים מובילים בארץ ובעולם.

  • עיצוב ממשק מבוסס דפדפן | מערכות ואתרים

    הכרת המגבלות הטכנולוגיות של הממשק בסביבת הדפדפן והתפתחויות בתחום

    הדפדפן הוא הסביבה הטבעית לממשקי web. כדי לאפיין נכון לסביבת הדפדפן חשוב שנכיר את המגבלות הטכנולוגיות של הממשק בסביבת הדפדפן ואת היכולות החדשות שההתפתחויות הטכנולוגיות מעמידות לרשותנו.

    נדון בהתנהגות הגלילה ו-Foldline, בפתרונות להתאמת ממשקים לרזולוציות שונות ובעיצוב אתרי one page ואתרי Parallax (אתרים נגללים).

  • המכירה האלקטרונית

    כללים מנחים לעיצוב שמייצר חוויית קנייה טובה

    אתרי מסחר ותהליכי מכירה באינטרנט תופסים נתח מרכזי בעבודתנו.

    בשיעור נדבר על הכללים שמאפשרים לנו לייצר חוויית קנייה טובה, נסקור טעויות נפוצות ונצפה בדוגמאות מוצלחות של כמה מאתרי הקניות המובילים בעולם. במהלך השיעור ננתח את ההבדלים בין לקוח חדש ללקוח חוזר.

  • עיצוב ממשקים למוצרים ניידים

    פלטפורמות מכשירי המובייל ותהליכי האפיון בסביבה הסלולרית

    האפיון הסלולרי הפך חלק בלתי נפרד מהאפיון לסביבת ה-web.

    בשיעורים אלו נלמד על פלטפורמות המכשירים השונות תוך התמקדות בסמארטפונים (iPhone, android) ועל תהליכי האפיון בסביבה הסלולרית.

    בין השאר נדבר על מגבלות הסביבה הניידת, היכולות הייחודיות של ממשקי המגע והפלטפורמה הסלולרית, סקירת ממשקים חדשניים בעולם הסלולר והטאבלט, תהליכי הגירה מה-web לסלולרי ועוד.

  • עיצוב ממשקים לטאבלט

    נלמד לעצב אפליקציות ואתרים מותאמים לגלישה בטאבלטים

    הטאבלטים צוברים תאוצה בקרב המשתמשים והפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. היום אנו יודעים כי הטאבלטים הם לא "סמארטפונים גדולים", אלא פלטפורמה ייחודית עם חוקים ויכולות משלה.

    נלמד לעצב נכון אפליקציות ואתרים מותאמים גלישה לטאבלטים. זאת תוך המחשה של המגבלות והיכולות המרשימות של הטאבלטים, ביניהם ה-iPad ה-Android והמטרו של Windows8.

  • תהליכי עבודה בעולם האמיתי

    שיטות לאפיון אפקטיבי, מהיר, יעיל ופרקטי כמו בעולם האמיתי

    נסקור את תהליכי העבודה המתבצעים בפועל בעולם האמיתי. נדון במתודולוגיות שונות לאפיון אפקטיבי, מהיר, יעיל ופרקטי.

    במהלך השיעור נדבר על אבני הדרך המרכזיות בכל תהליך אפיון: Kickoff, מחקר, גיבוש אסטרטגיית ממשק, Wireframing, Detailed Wireframe, Integrative Prototype, UI Concept, Visual Concept, מימוש ובדיקות.

    נסקור את התוצרים מתהליך האפיון ואת האינטרקציה בין מאפיין הממשק לשאר הגורמים המעורבים בתהליך העבודה.

  • טכנולוגיות עדכניות ועבודה עם צוותי הפיתוח

    טכנולוגיות חדשות והדרך הנכונה להעברת תוצרי עיצוב לשלב הפיתוח

    לאחר שלב האפיון והעיצוב, מגיע תהליך יצירת המוצר הדיגיטלי לשלב החשוב – שלב הפיתוח. מעצבים טובים צריכים לדעת לדבר עם צוותי הפיתוח תוך היכרות עם עולם המושגים שלהם.

    בשיעור זה נלמד על הטכנולוגיות החדשות, על הדרך הנכונה להעברת תוצרי עיצוב לשלב הפיתוח ועוד.

  • סיכום והמשך למידה עצמית

    הצגה של פרויקטי הסיום של התלמידים ושיחה על המגמות העתידיות בעולם חוויית המשתמש

    נציג את פרויקטי הסיום של התלמידים ונדבר על המגמות המובילות בעולם חוויית המשתמש עם דגש על מגמות עתידיות. לסיכום, נכוון את המשתתפים למקורות מידע להמשך למידה בהתאם לצרכיהם (ונערוך מסיבת סיום קטנה).

  • הצג נושאים נוספים>

צוות המרצים

  • ד"ר עופר מונר

    מנהל מקצועי של האקדמיה

    ד"ר עופר מונר

    מנהל מקצועי של האקדמיה

    דוקטור לפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת ת"א ומומחה למערכות מורכבות והנדסת גורמי אנוש. יועץ לתחום ממשקי משתמש מורכבים מעל ל-8 שנים. מחבר הספר: Interaction Psychology – Human Experience      

  • עופר הולצמן

    סמנכ"ל חווית משתמש ועיצוב

    עופר הולצמן

    סמנכ"ל חווית משתמש ועיצוב

    חי את העולם הדיגיטלי מהתקופה שלהוריד קובץ היה לוקח יומיים, עם מעל 10 שנות ניסיון בתחום העצוב. אוהב את החשיבה הלוגית שבאפיון מול הקריאטיביות שבעיצוב.

  • ניר נבות

    יו''ר אגודת המעצבים הגרפים בישראל

    ניר נבות

    יו''ר אגודת המעצבים הגרפים בישראל

    בעל ניסיון כארט דירקטור באמדוקס של מעל 12 שנה, ארט דירקטור לשעבר בנטקראפט, וממייסדי תחרות Top Talent Award

  • שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    מפתח את עולמות הדיגיטל של חברות וארגונים. מגדיר מוצרים, מאפיין אתרים, אפליקציות וערוצים, חושב על טובת הלקוח והארגון
    מרצה, מנטור ויועץ בנשמה, 20 שנה בתעשייה ועדיין אופטימי:)

  • רן לירון

    מוותיקי תחום ה-UX בארץ

    רן לירון

    מוותיקי תחום ה-UX בארץ

    ממקימי Netcraft Academy. לאחר מכן הקים והוביל את קבוצת ה-UX בחברת NICE. כיום רן מנהל את תחום ה-UX בחברת Varonis ומשמש כמנטור UX ב-Google Launchpad.  

  • גיל נקר

    אדריכל, מעצב, מפתח FED ומרצה מ- 1999

    גיל נקר

    אדריכל, מעצב, מפתח FED ומרצה מ- 1999

    בעל תואר שני בארכיטקטורה, מתמחה בתחום התכנון והייצור הדיגיטאליים. מרצה וחבר ועדת הוראה במכללה למנהל. עוסק בפיתוח הכשרות ומייזמי חדשנות המשלבים עיצוב וטכנולוגיה ועיצוב המידע בסביבות web.

  • אסף באר

    מומחה CRO ומאפיין חוויית משתמש

    אסף באר

    מומחה CRO ומאפיין חוויית משתמש

    בעל רקע בתכנות, ניהול פיתוח וייעוץ עסקי. עושה דוקטורט בפסיכולוגיה קוגניטיבית. מתמקד בגידול עסקים דיגיטליים על בסיס ניתוח תהליכים, התנהגות גולשים ועיצוב מונחה נתונים.

רוצים לקחת את הקריירה שלכם לשלב הבא?

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור