קורס אפיון ממשק וחוויית משתמש

למדו כיצד לאפיין מוצרים דיגיטליים מבריקים

הקורס הקרוב:

ללמוד אפיון חוויית משתמש

הקורס הקרוב

מחיר הקורס

10,700 ₪ + מע"מ
משרדי נטקראפט, הירקון 23 בני ברק

נושאי הלימוד

  • מבוא וכניסה לעולם חוויית המשתמש

    מה זה בכלל חוויית משתמש וממה היא מושפעת?

    מהי חוויית משתמש ומה משפיע עליה? נדבר על אבני הבסיס של חוויית המשתמש האופטימלית – שמישות, שימושיות, נגישות, הנאה, אסתטיקה, זמינות ושליטת משתמש.

    נדון לעומק בעקרונות מתקדמים בחוויית המשתמש, כמו שבירה, שמירה של קונבנציות, עקביות, גמישות ופשטות. בנוסף, נסקור את הסיבות להשקעה בחוויית משתמש טובה (ROI).

  • תפקיד המאפיין

    כללי יסוד לאפיון, סיפוק הגולשים ואופטימיזציית תכנים לסריקה.

    עיצוב פשוט ונטול פיצ'רים עלול לשעמם את המשתמש. מנגד, ריבוי פיצ'רים יכול להעמיס על האתר, לבלבל את הגולש ולהוביל לנטישה. איך מוצאים את האיזון הראוי?

    בשיעור נלמד את כללי היסוד המבטיחים חווית משתמש טובה. נתייחס לנושאים כמו אפיון מבנה אפקטיבי של מסכים, ,תפקיד המאפיין בארגון, ההבדל בין מאפיין למעצב גרפי , הנעת משתמשים לפעולה, מתודולוגיות אפיון שונות, שיטות אפיון ועוד.

  • שיטות לאפיון ופיצוח קונספטים

    נלמד לשלב בין כמה שיטות אפיון לבחינת מספר רב של רעיונות בזמן קצר

    כדי להגיע לאפיון המנצח נלמד לשלב בין כמה שיטות, שיאפשרו לכם לבחון מספר רב של רעיונות בזמן קצר.

    אחד היתרונות של צוות חוויית המשתמש של נטקראפט על פני חברות אחרות בשוק הוא השימוש בשיטות סדורות לאפיון ופיצוח קונספטים.  בשיעור נלמד את שיטות האפיון המשרתות אותנו, ביניהן שיטת 6up  ושיטת Spectrum.

  • מסמכי אפיון וסביבות עבודה

    על שיטות אפיון והתנסות עם ארגז הכלים לאפיון ממשק

    מסמכי אפיון הממשק הם התשתית לתהליך העיצוב והפיתוח. בשיעור נדון במתודולוגיית האפיון ובכללים ליצירת אפיון נכון. נבין מהו התוצר של תהליך האפיון, כיצד הוא מועבר בצורה אחראית למעצב ולצוותי הפיתוח, ונעמוד על ההבדל בין מסמך אפיון לתיק אפיון.

    נסקור את ארגז הכלים העומד לרשותנו ונתחיל להתנסות בכלי אפיון הממשק המוביל בעולם – Axure שישרת אותנו בהכנת שיעורי הבית ובעבודת הגמר.

  • תהליכים קוגניטיביים באינטראקציית אדם-מחשב

    מגבלותיו של המשתמש וכיצד הוא חווה את המפגש עם מערכות המידע

    בשיעור נצלול אל העולם הקוגניטיבי המרתק של המשתמשים. בכדי ליצור ממשק אפקטיבי, חייבים להבין את מגבלותיו של המשתמש, ואת האופן בו הוא מפענח וחווה אינטראקציה עם מערכות מידע.

    נבין כיצד בנייה נכונה של היררכיית תכנים ושימוש בעקרונות מבוססים מחקרית כמו פסיכולוגיית הגשטלט, תאוריות עיבוד מידע, Hick's Law ותפיסה מרחבית, מסייעים למשתמש להתמודד עם עומס קוגניטיבי ועוזרים להניעו לפעולה.

  • Axure

    אפיון אבטיפוס אינטראקטיבי עם אנימציות ומסכי פתיחה

    בשיעור נלמד לעבוד עם כלי האפיון המתקדם והמוביל היום בשוק, Axure.  בסוף השיעור תדעו לאפיין אבטיפוס אינטראקטיבי שרץ על גבי מכשירי הסלולר עם אנימציות, אייקונים ומסכי פתיחה.

    השימוש באבטיפוס אינטראקטיבי היא דרך מבריקה לבחון ממשקים שאתם מייצרים, הכנה למבדקי שמישות והצגה ללקוח.

  • מחקר מקדים

    כלי-מחקר חכמים המשפרים ומבטיחים את הצלחת אפיון הממשק

    שלב המחקר הוא קריטי להצלחה שלנו כאנשי מקצוע. שימוש נכון בכלי המחקר השונים יחשפו בפנינו צרכים, בעיות ופתרונות עוד לפני התחלת תהליך האפיון.

    בשיעור נלמד מדוע מחקר הוא חיוני לתהליך היצירה וכיצד ניתן בעזרת מחקרים שונים לשפר ואף להבטיח את הצלחת הממשק. נלמד על כמה סוגי מחקרים, כמו מחקר מוצר וארגון, מחקר שוק ומתחרים, ומחקרי משתמשים. כל זאת, תוך הבנה של הכלים והמתודולוגיות שיעזרו לנו בתהליכים ובמחקרים השונים.

  • User Centered Design

    המשתמש במרכז: אפיון מונחה משתמש

    ממשק מצוין הוא כזה המכיר את ההעדפות וצורת ההתנהגות של המשתמשים האמיתיים של המערכת.

    בשיעור נדון בכלים העומדים לרשותנו להבנה טובה יותר של המשתמשים, בכדי לאפיין עבורם מוצר אהוב ושמיש. נלמד מהי מתודולוגיית ה-UCD ומתי נשתמש בה, נלמד כללים לביצוע מחקר משתמשים מקדים ונדבר על תהליכי הפרסונות ואפיון UX.

    בנוסף, נציג דוגמאות אמיתיות ממסמכי פרסונות שיצרנו לאתרים מובילים אמיתיים בישראל ובעולם.

  • ארכיטקטורת מידע

    תכנון וארגון המידע והכרת הנתיבים הקריטיים שעוזרים לתת מענה למשתמשים

    תכנון וארגון ארכיטקטורת המידע הוא אחד הנושאים החשובים והמורכבים ביותר בתהליך האפיון.

    יצירת מערך ניווט ומבנה מסכים אינטואיטיביים יאפשרו למשתמשים לאתר תכנים ולבצע פעולות בפשטות ובמהירות. לשם כך נדרש מחקר מקדים והיכרות מעמיקה עם תסריטי שימוש, תרחישי שימוש, מבנה וניתוח מערכות ועוד.

    בשיעור נדון בשיטות המחקר והמודלים לפיצוח ארכיטקטורות מידע, נעבור על פקדים, תפריטים, נבנה מסכים ונבין את הנתיבים הקריטיים שיעזרו לנו לתת מענה לקהל המשתמשים.

  • סדנת תרגול

    סדנה זו מתפרשת על פני שיעור כפול בהיקף של 8 שעות

    בסדנה זו נעבור את כל התהליך המתודולוגי שלמדנו עליו עד כה, עד ליצירת אב טיפוס פעיל.

    בסדנה נעבוד בקבוצות אך כל אחד יצור את המוצר הייחודי לו.

  • חוויית משתמש למובייל: טאבלטים

    חוויית משתמש מתאימה ומלאה למכשירי הטאבלט

    לאחר שהבנו את סביבת הסלולר נעבור להבין סביבה מורכבת לא פחות: הטאבלטים. נסקור את ההיסטוריה של המכשירים ואת השימוש בהם. נלמד כיצד ניתן לייצר חוויית משתמש נכונה למכשירי הטאבלט.

    במהלך השיעור נלמד כיצד מתאימים אתרים לסביבת הטאבלט, על סוגים שונים של אפליקציות (Stand alone, Second screen), על טמפלטים אפיוניים ועל שילוב של מכשירי הטאבלטים בסביבות עבודה שונות (בעיקר בתהליכי מכירה). בשיעור נחשוף תהליך אפיון מלא שנעשה לסביבת הטאבלט ואת הקונספטים השונים שהוצגו ללקוח.

  • סביבת הסלולר: חוויית משתמש למובייל

    אפיון לפלטפורמות סמארטפונים והפתרונות העומדים לרשותנו

    האפיון הסלולרי הוא חלק בלתי נפרד מהאפיון לסביבת ה-web.

    בשיעור נדון בתהליכי האפיון בסביבה הסלולרית לפלטפורמות הסמארטפונים השונות (iPhone, Android)

    נדבר על הפתרונות העומדים לרשותנו היום – native, mobile web, hybrid ו-responsive design. נבין מתי להשתמש בכל פתרון בליווי דוגמאות מתהליכי אפיון אמיתיים.

    בנוסף, נסביר כיצד יוצרים אפליקציה מצליחה, על המגבלות של הסביבה הניידת, היכולות הייחודיות של ממשקי המגע והפלטפורמה הסלולרית. נסקור ממשקים חדשניים בעולם הסלולר ותהליכי הגירה מה-web לסלולר.

  • עיצוב רספונסיבי

    שיטות עבודה ותרגול חי עם שיטת עבודה מנצחת

    עיצוב רספונסיבי היא השיטה הנפוצה ביותר היום ליצירת מוצרים דיגיטלים. ועדיין, מעטים מבינים באמת את השינוי הגדול שנעשה במתודולוגית העבודה ואת עקרונות העיצוב והאפיון החדשים.

    בשיעור נלמד על העקרונות המנחים בעת אפיון מוצר רספונסיבי, נקודות השבירה וכיפוף העיצוב, עיצוב רספונסיבי מול אדפטיבי, המתודולוגיה ותהליכי העבודה החדשים ועל ההתממשקות עם הפיתוח.

  • eCommerce- מסחר דיגיטלי

    הכללים לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה

    אתרי מסחר ותהליכי מכירה באינטרנט הפכו לחלק מוביל ומרתק בתחום חוויית המשתמש. בשיעור נדבר על הכללים שמאפשרים לנו לייצר חוויית קנייה מוצלחת בכל פלטפורמה – סלולר, טאבלט ו-Web.

    נסקור טעויות נפוצות מהתחום ונצפה בדוגמאות מבריקות של כמה מאתרי הקניות המובילים בעולם. בנוסף, ננתח את ההבדלים בין לקוח חדש באתר לבין לקוח חוזר, את המודלים המנטליים של לקוחות דיגיטליים ואת ההבדל בין חוויית הקנייה אונליין לחוויית הקנייה המסורתית.

  • בדיקות שמישות ושיטות לתיקוף ממשק

    שיטות המחקר לבדיקת הממשק והכלים המעשיים לביצוע הבדיקות

    איש מקצוע טוב תמיד יבדוק את העבודה שלו לפני המעבר לשלב הבא. שלב הבדיקות הוא שלב קריטי בתהליך האפיון, שכן הוא מאפשר לנו ללמוד ולהשתפר ומהר.

    בשיעור נסקור מגוון שיטות לבדיקות ממשק: מעקב עכבר, מעקב עיניים, אבות טיפוס, A/B Tests, ראיונות עומק. נציג את הכלים שעומדים לרשותנו לכל בדיקה ואת הדרכים הנכונות להשתמש בהם. בין השאר נלמד על בדיקות כמותניות (סטטיסטיות), בדיקות איכותניות ובדיקות מומחה שונות.

    בשיעור נציג בדיקות אמיתיות שערכנו על מוצרים בסביבות ובכלים שונים ואת המסקנות שעלו מהבדיקות.

  • אנליטיקס (אפיון מונחה נתונים)

    הכלים ללמידת התנהגות המשתמשים בזמן-אמת

    כלי כריית נתונים (Data Mining) הפכו לחלק מארגז הכלים של אנשי חוויית המשתמש. כלי כריית הנתונים מאפשרים לנו ללמוד את התנהגות המשתמשים בזמן אמת וכתוצאה מכך לשפר את חווייתם.

    נלמד להכיר את הכלי הנפוץ והמרשים ביותר – גוגל אנליטיקס (Google analytics) ונבין כיצד הוא יכול לשפר משמעותית את עבודתנו ומה בעצם אנו יכולים ללמוד על המשתמשים דרכו.

  • טרנדים ומקורות השראה

    היכרות עם מקורות השראה ומתי כדאי לאמץ ולזנוח טרנדים בעולם העיצוב

    טרנד הוא אופנה חולפת. איך נדע מתי כדאי לנו לעלות על הגל ומתי לרדת?

    במהלך ההרצאה נסקור את שלוש החברות המשפיעות ביותר בעולם בתחום עיצוב חוויית המשתמש. נבחן כיצד הן משפיעות על החיים הדיגיטליים ועל העיצובים שלנו.

    במהלך השיעור נבחן מהיכן אנחנו מקבלים את מקורות ההשראה שלנו, כיצד להשתמש במקורות השראה במהלך עבודה עם הלקוחות ועל החשיבה וההבנה להיכן נושבת הרוח.

  • מפרינט לדיגיטל

    הייחודיות בעיצוב לסביבה דיגיטלית וטרנדים שחייבים להכיר

    מעצבים רבים עוזבים את תחום הפרינט ועוברים לסביבה הדיגיטלית.

    כאשר מעצבים לסביבה דיגיטלית חשוב להבין את הייחודיות שבה. בין השאר נדבר על צבעים דיגיטלים, רזולוציה, שוליים, גריד, פונטים לשימוש באינטרנט, כיצד מעצב מתייחס למסמך האפיון וכיצד הוא מעביר תוצרים לתהליך הפיתוח. לבסוף, נסקור טרנדים בעיצוב דיגיטלי שכולם חייבים להכיר.

    השיעור התווסף בעקבות דרישה של תלמידינו והוא התגלה כמעניין וחיוני ביותר וכהכרחי להבנה מלאה של תפקיד המעצב ותחום אחריותו בתהליך.

  • אינפוגרפיקה ותהליכי עבודה ב UX

    כיצד נתכנן לוח בקרה נכון וכיצד עובדים הדברים "בעולם האמיתי".

    שיעור זה נחלק לשניים. בחלקו הראשון נבין כיצד נשתמש באמצעים גרפיים להעברת מידע. כיצד נציג כמויות מידע גדולות חזרה למשתמש וכיצד נוכל לתכנן בהצלחה ממשקי משתמש מורכבים עם לוחות בקרה (Dashboards). בחלקו השני של השיעור נלמד מה מחפשת התעשייה במאפיין חוויית משתמש וכיצד לפרש אילו תכונות מעסיקים מחפשים. בנוסף, נלמד לעומק על שתי שיטות העבודה הנהוגות כיום במשק, Waterfall ו Agile.

  • פיתוח למאפיינים

    איש חוויית משתמש מוצלח חייב להכיר גם את צד הפיתוח.

    על מנת שיוכל לתקשר בצורה פרודוקטיבית עם צוות הפיתוח, אנו מציעים לכם שיעור חווייתי שבמסגרתו נלמד על עולם הקוד והפיתוח ועל תפקיד המפתח בתהליך יצירת המוצר. אל דאגה, לא תתבקשו לכתוב קוד, אבל אנחנו כן נלמד אתכם מושגים מעולם הפיתוח. נציג לכם את היכולות הטכנולוגיות ש-HTML ,JavaScript ו-CSS מציעות כיום כדי לספק לכם תמונה רחבה ומקצועית יותר.

    בין השאר נפריח אגדות אורבניות על תהליכי הפיתוח ונבין מה זה HTML5 ואיך הוא יכול לשנות את הדרך שבה אנחנו מאפיינים ומעצבים היום מוצר.

  • תיקי עבודות ברשת

    שיעור המתמקד במגמות עתידיות בעולם חויית המשתמש

    בשיווק העצמי של כל אחד מהתלמידים בתום הקורס, בטיפים רלוונטיים לראיונות עבודה ולבניית קורות חיים מרשימים.

  • סיכום והמשך הלאה

    בשיעור האחרון יוצגו פרויקטי הגמר של התלמידים

    נקיים שיחה פתוחה על המגמות המובילות בעולם חווית המשתמש, נחלק תעודות וכמובן נערוך מסיבת סיום קטנה.

  • סדנת פרויקטי גמר

    סדנה זו מתפרשת על פני 3 שיעורים בהיקף של 12 שעות

    זוהי גולת הכותרת של הקורס. בסדנה תאפיינו מוצר מ-א' עד ת'. הסדנה חווייתית ומסכמת את הנלמד עד כה.

    המטרה העיקרית של 2 הסדנאות (סדנת תרגול וסדנת פרויקטי גמר) היא להתחיל לאכלס את תיק העבודות של התלמיד.

  • הצג נושאים נוספים>

ללמוד מהמתודולוגיה שלנו

את הידע והנסיון הרב שנצבר בחברה, הצלחנו לזקק לכדי מתודולוגיה מנצחת. שיטת העבודה מאפשרת לנו לשמור על איכות וסטנדרטים גבוהים בכל פרויקט שאנו מבצעים.

במהלך הקורס תלמדו על שיטות עבודה נכונות, תכירו סיפורי לקוח מהארץ ומהעולם ותתנסו בפועל בכלי העבודה המובילים המשמשים לאפיון ועיצוב ממשקים בעולם חוויית המשתמש.

צוות המרצים

  • ד"ר עופר מונר

    מנהל מקצועי של האקדמיה

    ד"ר עופר מונר

    מנהל מקצועי של האקדמיה

    דוקטור לפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת ת"א ומומחה למערכות מורכבות והנדסת גורמי אנוש. יועץ לתחום ממשקי משתמש מורכבים מעל ל-8 שנים. מחבר הספר: Interaction Psychology – Human Experience      

  • עופר הולצמן

    סמנכ"ל חווית משתמש ועיצוב

    עופר הולצמן

    סמנכ"ל חווית משתמש ועיצוב

    חי את העולם הדיגיטלי מהתקופה שלהוריד קובץ היה לוקח יומיים, עם מעל 10 שנות ניסיון בתחום העצוב. אוהב את החשיבה הלוגית שבאפיון מול הקריאטיביות שבעיצוב.

  • ד"ר שולי גילוץ

    דוקטור לחווית משתמש

    ד"ר שולי גילוץ

    דוקטור לחווית משתמש

    בעלת דוקטורט מאוניברסיטת קולומביה. הדוקטורט בנושא ממשקי ילדים. חוקרת ומרצה באוניברסיטת ת"א ובמרכז הבינתחומי בהרצליה. בעלת ניסיון עשיר ב UX מקבוצת נורמן נילסן בארה"ב. מנטורית בגוגל קמפוס, מייעצת לסטארטפים בתחום איפיון ועיצוב חווית משתמש.

  • ד"ר טלי לביא

    מנהלת תחום UX-ALM ב- HP

    ד"ר טלי לביא

    מנהלת תחום UX-ALM ב- HP

    25נשיאת ארגון UXPA ישראל. מרצה, חוקרת ואסטרטגית תחום חוויית משתמש באונ' בן גוריון , באונ' ת''א, ובמכללה האקדמית ת''א-יפו.

  • ניר נבות

    יו''ר אגודת המעצבים הגרפים בישראל

    ניר נבות

    יו''ר אגודת המעצבים הגרפים בישראל

    בעל ניסיון כארט דירקטור באמדוקס של מעל 12 שנה, ארט דירקטור לשעבר בנטקראפט, וממייסדי תחרות Top Talent Award

  • עמרי רויטר

    מנכ"ל נטקראפט. איש מוצר ושיווק

    עמרי רויטר

    מנכ"ל נטקראפט. איש מוצר ושיווק

    מנכ"ל נטקראפט. מנהל מנוסה, איש מוצר ושיווק עם ניסיון עשיר ומגוון בעולמות הדיגיטל והמובייל.  מעל 20 שנה בתעשיית ההי-טק בתפקידי ניהול שונים ומגוונים.

  • שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    שי רוזן

    מומחה לאסטרטגייה וחווית לקוח דיגיטלית

    מפתח את עולמות הדיגיטל של חברות וארגונים. מגדיר מוצרים, מאפיין אתרים, אפליקציות וערוצים, חושב על טובת הלקוח והארגון
    מרצה, מנטור ויועץ בנשמה, 20 שנה בתעשייה ועדיין אופטימי:)

  • רן לירון

    מוותיקי תחום ה-UX בארץ

    רן לירון

    מוותיקי תחום ה-UX בארץ

    ממקימי Netcraft Academy. לאחר מכן הקים והוביל את קבוצת ה-UX בחברת NICE. כיום רן מנהל את תחום ה-UX בחברת Varonis ומשמש כמנטור UX ב-Google Launchpad.  

  • נתנאל קוסובסקי

    מעצב בכיר בנטקראפט

    נתנאל קוסובסקי

    מעצב בכיר בנטקראפט

    בוגר המרכז האקדמי ויצו חיפה. בימים אלה עובד על סיום הקמפיין ב GTA V לפלייסטיישן 4

  • דנה כהן ברון

    יועצת אסטרטגית לחווית משתמש ומוצר

    דנה כהן ברון

    יועצת אסטרטגית לחווית משתמש ומוצר

    בתחום עוד מלפני שידענו מה זה אינטרנט. מנטורית של סטרטאפים בגוגל קמפוס. מייסדת משותפת של XX+UX Israel . מחלקת את זמנה בין עבודה על מערכות מורכבות, סטרטאפים קלילים והעברת סדנאות.

  • יונתן דובינסקי

    מאפיין חוויית משתמש

    יונתן דובינסקי

    מאפיין חוויית משתמש

    פסיכולוג ומאפיין, מתמחה באינטראקציות אנושיות ודיגיטליות. בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה והיסטוריה ותואר ושני בפסיכולוגיה קלינית. חוקר במעבדת ה-Virtual Reality של אוניברסיטת חיפה.

  • גיל נקר

    אדריכל, מעצב, מפתח FED ומרצה מ- 1999

    גיל נקר

    אדריכל, מעצב, מפתח FED ומרצה מ- 1999

    בעל תואר שני בארכיטקטורה, מתמחה בתחום התכנון והייצור הדיגיטאליים. מרצה וחבר ועדת הוראה במכללה למנהל. עוסק בפיתוח הכשרות ומייזמי חדשנות המשלבים עיצוב וטכנולוגיה ועיצוב המידע בסביבות web.

  • יסמין לוגסי

    ראש צוות אפיון חוויית משתמש

    יסמין לוגסי

    ראש צוות אפיון חוויית משתמש

    בוגרת תואר בטכנולוגיות למידה. מתמחה באפיון מערכות מורכבות, מחקר, ויצירת קרבה רגשית בין המשתמש לממשק.

  • אסף באר

    מומחה CRO ומאפיין חוויית משתמש

    אסף באר

    מומחה CRO ומאפיין חוויית משתמש

    בעל רקע בתכנות, ניהול פיתוח וייעוץ עסקי. עושה דוקטורט בפסיכולוגיה קוגניטיבית. מתמקד בגידול עסקים דיגיטליים על בסיס ניתוח תהליכים, התנהגות גולשים ועיצוב מונחה נתונים.

  • עידן בן ארי

    מאפיין חוויית משתמש

    עידן בן ארי

    מאפיין חוויית משתמש

    בוגר מצטיין במסלול טכנולוגיות למערכות למידה ב-H.I.T. מאפיין חוויית משתמש המתמחה ב-Usability testing ו-Eye Tracking. אוהב לחקור ממשקים ומאמין שחווייה טובה מתחילה בהבנת המשתמשים ובפרטים הקטנים

רוצים לקחת את הקריירה שלכם לשלב הבא?

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור