דקל מועלם
מהדמויות הבולטות בעיצוב ובהכשרה טכנולוגית בישראל. כמנהל המקצועי של קורסי העיצוב בנטקראפט הוא מוביל דור חדש של מעצבים, משלב בין כלים מסורתיים לחדשנות דיגיטלית ומוודא שהתכנים מותאמים לשוק המשתנה. כמעצב מוצר ומייסד סטודיו Zepla הוא מביא ניסיון פרקטי ישיר מהתעשייה, בעיצוב ופיתוח מוצרים דיגיטליים ואתרי אינטרנט, ומחבר בין עולם העבודה לאקדמיה. הוא מרצה באוניברסיטת אריאל ובמוסדות נוספים, מחבר בין מחקר, פילוסופיה עיצובית וטכנולוגיה מתקדמת. בנוסף, כתב יותר מ-20 ספרים מקצועיים בתחומי העיצוב והתוכנות המובילות, המשמשים ספרי יסוד למתחילים ומעצבים מנוסים כאחד. שילוב העשייה האקדמית, ההוראה והעבודה בשטח הופך את דקל מועלם לדמות מרכזית ומשפיעה בעיצוב ובהכשרה בישראל.
לילך נגולה לידר
לילך נגולה-לידר היא בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל ובבית הספר לעיצוב SVA בניו-יורק, ומומחית בעלת ניסיון של כמעט שני עשורים בליווי חברות וארגונים בתהליכי עיצוב, מיתוג וחוויית משתמש. כבר למעלה מ-15 שנה היא מלווה חברות חדשנות וטכנולוגיה ביצירת חוויית מותג שלמה, המשתרעת הן על פני העולם הפיזי והן במרחב הדיגיטלי. במהלך הקריירה שלה היא פיתחה והובילה תהליכים אסטרטגיים לבניית זהות מותג, גיבוש שפה חזותית והטמעתה בכל נקודות המגע עם המשתמשים והלקוחות – מאפליקציות ואתרים ועד מרחבים פיזיים. שילוב זה בין חשיבה קריאייטיבית עמוקה להבנה עסקית מאפשר לה לבנות מותגים חזקים, עקביים וייחודיים. בנוסף, היא פועלת כמרצה וכמנטורית לקהילת המעצבים
יריב בן אליעזר
מהדמויות הבולטות בעיצוב ובהכשרה טכנולוגית בישראל. כמנהל המקצועי של קורסי העיצוב בנטקראפט הוא מוביל דור חדש של מעצבים, משלב בין כלים מסורתיים לחדשנות דיגיטלית ומוודא שהתכנים מותאמים לשוק המשתנה. כמעצב מוצר ומייסד סטודיו Zepla הוא מביא ניסיון פרקטי ישיר מהתעשייה, בעיצוב ופיתוח מוצרים דיגיטליים ואתרי אינטרנט, ומחבר בין עולם העבודה לאקדמיה. הוא מרצה באוניברסיטת אריאל ובמוסדות נוספים, מחבר בין מחקר, פילוסופיה עיצובית וטכנולוגיה מתקדמת. בנוסף, כתב יותר מ-20 ספרים מקצועיים בתחומי העיצוב והתוכנות המובילות, המשמשים ספרי יסוד למתחילים ומעצבים מנוסים כאחד. שילוב העשייה האקדמית, ההוראה והעבודה בשטח הופך את דקל מועלם לדמות מרכזית ומשפיעה בעיצוב ובהכשרה בישראל.
מייקל פבר
מייקל פבר הוא מעצב רב־תחומי ומרצה בכיר, בעל ניסיון של יותר מ-15 שנה בעולמות העיצוב הדיגיטלי והאסטרטגיה. הוא בוגר תואר ראשון בתקשורת חזותית מהמכון הטכנולוגי חולון (HIT) ותואר שני בניהול עיצוב מבצלאל. בנוסף, הוא עוסק במחקר בתחום ממשק אדם-מחשב (HCI) עם דגש על אינטראקציה בין אדם לרובוט (HRI). במהלך הקריירה שלו ליווה סטארטאפים וחברות טכנולוגיה בתהליכי פיתוח ועיצוב מוצרים, עבד עם צוותים בין-תחומיים והשתלב במסגרות אקסלרטור, שם שימש מנטור ומוביל תוכן. גישתו משלבת חשיבה אסטרטגית עם יצירתיות עיצובית, וממוקדת בהפיכת רעיונות מורכבים למוצרים נגישים וחווייתיים. כמרצה, מייקל מביא לשיעוריו את הניסיון המעשי הרחב שלו, יחד עם הבנה תיאורטית עמוקה, ומקנה לדור חדש של מעצבים כלים להשתלבות בעולם המקצועי.
מיכל שטיין דפנא
מיכל שטיין־דפנא היא מעצבת חוויית משתמש בכירה ומרצה מבוקשת, בעלת ניסיון עשיר במגוון תחומים וארגונים. כיום היא מובילה צוותי עיצוב בחברות טכנולוגיה מתקדמות, עם התמחות ביצירת חוויות משתמש אינטואיטיביות וממשקים מורכבים. בעבר שימשה כ-UX Designer ב-AT&T וב-HPE, שם רכשה ניסיון בינלאומי בעבודה על מערכות גדולות ורב־שכבתיות. בהמשך ניהלה צוות UX בחברת הייעוץ Matrix Experience, תפקיד שבו הובילה תהליכים חוצי ארגון והנחתה פרויקטים מגוונים. כמרצה בקורסי עיצוב מורחב, אפיון ועיצוב ממשקים, היא מביאה לסטודנטים שילוב של ידע פרקטי מהתעשייה עם גישה פדגוגית בהירה, המעניקה כלים מקצועיים וחשיבה ביקורתית. שילוב הניסיון התעשייתי עם ההוראה האקדמית הופך את מיכל לדמות מרכזית ומשפיעה בקהילת ה-UX.
רעות לזר
רעות לזר היא מעצבת מוצר בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, המתמחה בעיצוב חוויות דיגיטליות אינטואיטיביות ונגישות. גישתה המקצועית מבוססת על חיבור הדוק בין צרכי המשתמשים ליעדי המוצר, תוך יצירת פתרונות עיצוביים שמספקים ערך ממשי וחדשנות. במהלך עבודתה צברה ניסיון בעיצוב ממשקים ומערכות מורכבות, תוך הקפדה על חשיבה עיצובית אסטרטגית שמאזנת בין אסתטיקה לפונקציונליות. היא מאמינה שעיצוב טוב חייב להיות גם מדויק וגם נגיש, כזה שמייצר חוויית שימוש ברורה לצד שפה חזותית מגובשת. בזכות היכולת לשלב בין יצירתיות לרגישות לצרכים אנושיים, רעות מפתחת מוצרים שמשפיעים על המשתמשים ומחזקים את זהות המותג, מה שהופך אותה למעצבת בולטת בדור הצעיר של בוגרי בצלאל.
ירמי אריאלי
ירמי אריאלי הוא אחד המרצים הוותיקים והמוערכים ביותר בארץ בתחום התוכנות הגרפיות. הוא מתמחה בפוטושופ ובאילוסטרייטור ונחשב למאסטר בתחומו, עם שליטה מעמיקה לא רק בכלי עצמם אלא גם בהבנת עקרונות העיצוב שמאחוריהם. במהלך הקריירה שלו לימד במוסדות האקדמיים המובילים בישראל, וביניהם בצלאל, שם הוא מלמד מעל לעשור. עבודתו משלבת ידע טכני רחב, ניסיון פרקטי בעיצוב חזותי ויכולת יוצאת דופן להנגיש את התוכנות המורכבות ביותר לסטודנטים בכל רמות הידע. תרומתו רבת השנים לתחום העיצוב הדיגיטלי והכשרתו של דור חדש של מעצבים הופכות את ירמי אריאלי לדמות מפתח בהוראת העיצוב בישראל, מורה שמצליח להעביר לא רק מיומנות אלא גם תשוקה אמיתית למקצועות העיצוב.
מארק זוסמנוביץ'
מארק זוסמנוביץ הוא מעצב שמתמחה בשיווק (Marketing) ובמוניטיזציה בעולם הגיימינג, עם קורות קריירה שמדברות בעוצמה. הוא בוגר הנדסה לעיצוב אינטראקטיבי, וכבר מאז 2008 חי ונושם את שילוב העיצוב עם אסטרטגיה עסקית. העבודה שלו כללה תפקידי מפתח בחברות כמו Playtika ו-InfiApps, שם היה אחראי לעיצוב פתרונות שמייצרים הכנסות — כולל איפיון חוויות שיווקיות, ממשקים אינטראקטיביים ולפעמים אפילו אחראי על התוכן עצמו. מארק צבר ניסיון גם בעולם הפרסום – בין היתר בסוכנויות דיגיטליות מובילות – ועל הדרך כתיבת ספר שמסביר לבעלי עסקים קטנים איך למנף את שפה המותגית בלי לבזבז זמן ומשאבים. בשורה התחתונה: מארק הוא לא רק מעצב — הוא אסטרטג בלב ובנשמה, שמצטיין ביצירת חיבורים בין מותג, משתמש והכנסה.
רועי שטיינברג
רועי שטיינברג הוא מומחה לחוויית משתמש ול-Design Systems, המשלב ידע טכנולוגי רחב עם הבנה עיצובית עמוקה. בעברו שימש כמהנדס מערכות תקשורת וצבר ניסיון עשיר בהובלת צוותי פיתוח ובניהול תהליכים טכנולוגיים מורכבים. המעבר מהעולם ההנדסי לעולם חוויית המשתמש העניק לו פרספקטיבה ייחודית: חיבור בין חשיבה אנליטית ומבנית לבין יצירתיות עיצובית. כיום הוא פועל כיועץ עצמאי לחברות טכנולוגיה, מלווה תהליכי בניית Design Systems רחבי היקף, ומסייע לארגונים לייצר שפה עיצובית אחידה שמביאה ליעילות, עקביות וחוויית שימוש איכותית. לצד זאת הוא יוזם פרויקטים עצמאיים, מרצה במסגרות אקדמיות ומקצועיות, ומעביר הלאה את הידע שנצבר אצלו לאורך השנים, והוא דמות בולטת בקהילה המקצועית.
ד”ר אסף באר
ד"ר אסף באר הוא מומחה לפסיכולוגיה קוגניטיבית המשלב ידע מחקרי עמוק עם ניסיון מעשי בתחומי הפיתוח, התכנות והייעוץ העסקי. הרקע הרב־תחומי שלו מאפשר לו לבחון מוצרים דיגיטליים לא רק מזווית טכנולוגית או עסקית, אלא גם מתוך הבנה עמוקה של התנהגות משתמשים ותהליכי חשיבה אנושיים. במהלך הקריירה שלו עסק בניהול פיתוח ובהובלת צוותים, לצד ייעוץ אסטרטגי לחברות וארגונים, כשהמוקד המרכזי שלו הוא גידול עסקים דיגיטליים. גישתו מתבססת על ניתוח תהליכים והתבוננות מדויקת בדפוסי השימוש של גולשים, מתוך מטרה לייצר מוצרים יעילים יותר, ממוקדי משתמש ורווחיים. השילוב בין מחקר אקדמי, מומחיות טכנולוגית והבנה עסקית הופכים את ד"ר אסף באר לדמות ייחודית בזירה המקצועית, כזו שמסוגלת לגשר בין עולם הפסיכולוגיה לבין עולם העיצוב.
עמרי דביר
עמרי דביר בנה לעצמו קריירה ארוכה בחברות ענק כמו מיקרוסופט ופייסבוק, שם צבר ניסיון עשיר בעולמות הטכנולוגיה, הפיתוח והעיצוב. השנים האלו העניקו לו מבט רחב על תהליכי עבודה גלובליים ועל בניית מוצרים בקנה מידה עצום, תוך הבנה מעמיקה של הקשר בין טכנולוגיה, עיצוב וחוויית משתמש. כיום הוא משקיע את עיקר זמנו בהעברת הידע הזה הלאה – בהרצאות, פודקאסטים ובמסגרות מקצועיות נוספות – כשהמטרה המרכזית שלו היא לסייע לדור הצעיר של מעצבים ומעצבות. בגישתו הוא מחבר בין ניסיון אישי מתעשיית ההיי-טק העולמית לבין כלים פרקטיים ליום-יום, ומעניק השראה לצד הבנה מקצועית יישומית. החיבור בין עבר טכנולוגי עשיר לבין הרצון לשתף ולפתח קהילה מקצועית הופך את עמרי דביר לדמות מובילה ומוערכת בזירת העיצוב והטכנולוגיה בישראל.
יונתן גרופר
יונתן גרופר הוא בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, מעצב ואנימטור בעל התמחות בסטוריטלינג ויזואלי. לצד עבודתו כמרצה לאנימציה ולבניית נרטיבים חזותיים, הוא ניהל את מחלקת הפוסט בחברת Tross, שם היה שותף ביצירת סרטונים שזכו להכרה בינלאומית. תחת ניהולו, החברה גרפה ארבעה פרסי Best Technology Video בתחרויות של Indiegogo, הישג הממחיש את היכולת שלו לשלב בין יצירתיות אמנותית לחשיבה אסטרטגית ותוצאה מדידה. העשייה של גרופר מתאפיינת בשילוב של שפה ויזואלית חדשנית עם הבנה עמוקה של מבנה סיפור, מה שהופך אותו למרצה שמצליח להקנות לסטודנטים כלים מקצועיים לצד השראה. שילוב הניסיון התעשייתי עם ההוראה האקדמית מציב אותו כאחת הדמויות המשפיעות בתחום הסטוריטלינג החזותי בישראל.
גרשון פליישר
גרשון פליישר הוא ארט דירקטור בחברת MyHeritage, מעצב מוצר, ממתג וטיפוגרף בעל ניסיון של כעשרים שנה בעולם העיצוב. את דרכו התחיל בלימודים בבצלאל, האקדמיה לאמנות ולעיצוב בירושלים, שם הניח את היסודות המקצועיים שלו בעיצוב גרפי ובטיפוגרפיה. במהלך הקריירה שלו עבד עם מגוון רחב של לקוחות ופרויקטים, תוך התמחות בבניית שפות מותג ויזואליות, עיצוב ממשקים דיגיטליים ופיתוח קונספטים יצירתיים למוצרים וחברות. השילוב בין הבנה טיפוגרפית עמוקה לבין ראייה עיצובית רחבה מאפשר לו לייצר חוויות חזותיות מדויקות שמחברות בין זהות מותגית לאסתטיקה עכשווית. כמרצה לעיצוב, גרשון מביא עמו ניסיון פרקטי לצד תפיסה עיונית, ומעניק לסטודנטים כלים לחשוב, לתכנן וליצור עיצוב שנוגע גם בצדדים הרגשיים וגם בצדדים הפונקציונליים.
לינוי קרמונה
לינוי קרמונה היא בוגרת נטקראפט ומעצבת המתמחה בעבודה עם מערכות מורכבות מסוג SaaS. הידע והניסיון שלה מאפשרים לה להתמודד עם אתגרים רחבי־היקף של אפיון ועיצוב ממשקים מורכבים, תוך דגש על נגישות, יעילות ושפה עיצובית אחידה. לצד פעילותה המקצועית היא עוסקת בהוראה והדרכה, ומובילה סטודנטים להצלחה בתיקי עבודות אישיים ובפיתוח יכולות טכניות גבוהות. היא שמה דגש מיוחד על שליטה בכלי עבודה מרכזיים כמו פיגמה, ומעודכנת תמיד בטרנדים העכשוויים בעולמות ה-UI וה-UX. מעבר לכך, לינוי מביאה לכל פרויקט גישה פרקטית אך יצירתית, שמבוססת על הבנת הצרכים העסקיים לצד חוויית המשתמש. היא מצליחה להנחות הן סטודנטים והן צוותים מקצועיים ליצירת מוצרים בעלי ערך אמיתי ומתמשך.
יצחק שפטוביצקי
יצחק שפטוביצקי הוא אמן חזותי ומעצב מוצר עם חמש שנות ניסיון בעולם הדיגיטלי. הרקע האמנותי שלו מעניק מימד יצירתי ייחודי לעבודה, והוא יודע לשלב בין חשיבה חזותית מקורית ליכולות פרקטיות של אפיון ועיצוב ממשקים. במהלך הקריירה פעל ביצירה, אפיון ועיצוב של מוצרים דיגיטליים מגוונים, החל ממערכות מורכבות ועד יישומים אינטראקטיביים יומיומיים. התמחותו בהובלת תהליכי עיצוב מקצה לקצה מאפשרת לו לקחת רעיון ראשוני, להגדיר את הצרכים והיעדים, ולבנות חוויית משתמש שלמה שנכונה לפיתוח ולשימוש בפועל. הגישה שלו שמה דגש על שילוב בין חשיבה מערכתית לבין ירידה לפרטים הקטנים ביותר, מתוך מטרה ליצור מוצרים שגם נראים מצוין וגם מתפקדים בצורה חלקה. שילוב זה הופך אותו למעצב שמסוגל לגשר בין עולם האמנות לעולם הפתרונות הדיגיטליים המעשיים.